[Pardus-kullanicilari] ET yanıt verir...

Husrev wapper at gmail.com
5 Tem 2008 Cmt 16:09:27 EEST

2008/7/5 Emre ERENOGLU <erenoglu at gmail.com>:

> Sonucta Tubitak'in Pardus icin bir butce ayirmisligi ve maasli olarak bu
> iste calisan muhendis ve yoneticileri var. Eger bu kurum olmazsa, su anda
> -bence- yeterli sayida gonullu gelistirici ve/veya isgucu destegi veren
> sirket olmadigi icin (bkz yukardaki paragraf), gelismesi durabilir.
>
> Emre

Elbette bir kurum destegi iyi oluyor, ancak Tübitak bir firma değil,
Devletin bilim-teknolojiyi desteklemek için kurduğu bir araştırma kurumu.
Bence ticari kaygıları olmamalı, sonuçta Tübitak'tan para kazanıp devleti
zengin etmesi beklenmiyor, aksine devletin maddi desteği ile bilim ve
teknoloji camiasına yararlı olması bekleniyor. "Baba ben okulu bırakıp para
kazanacağım diyen" bir üniversite öğrencisi hareketi gibi olabilir
Tübitak'ın bu kodları biz parayla yazılması için çok para harcadık artık
para ile satacağız demesi. Zira eğitime parayı yapan babadır ve baba
oğlundan okulunu bitirmesini ister. Sonuçta bir para harcandıysa hepimizin
verdiği vergilerdden karşılandı, bu konuda yanlış bildiğim birşeyler mi var
(Tübitak konusunda)?

--
Husrev
husrev at ozayman.com