[Pardus-kullanicilari] fglrx

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
5 Tem 2008 Cmt 14:53:52 EEST

05 Tem 2008 Cts tarihinde, Zafer OSMANOGLU şunları yazmıştı:
> Bu konu arkadaş gibi beni ve bir çok kullanıcıyı ilgilendirmektedir. Eğer
> bu konu üzerinde diğer konulara oranla biraz daha fazla durulursa
> aşılacağına eminim. Tabiki biz son kullanıcılar olarak bunları isterken hep
> kendimizi düşünerek istiyoruz konunun birde yazılım tarafında olan kesimi
> var mutlaka onlarda ellerinden geleni yapmak için azami gayreti
> gösterdiklerine eminim. Kendi adıma şunu söyleyebilirim ısrarla PARDUS 2008
> i kullanmaya devam ediyorum.

Bu konuda Pardus geliştiricilerinin yapabileceği bir şey yok. fglrx sürücüleri
kapalı kodlu ve ATI tarafından geliştirilen sürücüler. Dolayısıyla bunlara
müdahele edemiyoruz. Sürücünün eski sürümlerinde sorun yok iken yeni
sürümlerinde sorun çıkabiliyor. Bunu ATI de biliyor ve download sayfalarında
her kart için farklı sürümleri içeriyor. Ancak biz depoya en yeni sürümü
koymak durumundayız; çünkü Pardus'un kullandığı yeni çekirdek ile bu eski
sürücüler çalışmıyor.

NVIDIA da kapalı kodlu sürücü sunuyor. Depoda NVIDIA için 3 farklı sürüm
bulunuyor. Çünkü NVIDIA bu eski sürücülerin yeni çekirdek ile derlenmesi için
gerekli yamaları sağlıyor ya da bu eski sürücüleri de derlenebilecek hale
getiriyor.

Kısacası bu tür kapalı kodlu sürücüler için yapabileceğimiz pek bir şey yok.
Bu sürücüler için zaten yeterince hack yaptık. Daha fazlasını lütfen
üreticinin kendisinden isteyin.