[Pardus-kullanicilari] Yeni Kullanýcýya yardým

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
5 Tem 2008 Cmt 01:39:52 EEST

Merhaba

On Fri, Jul 4, 2008 at 8:16 PM, mihran <pardus at imuart.com> wrote:

> makefile dosyasını yaratması artık o yazılımın normal çalışmaya başlaması
> anlamına mı gelir ?

Hayir, ama sizin sisteminizde derlenmeye hazir hale gelmesi demektir.
configure programi, kaynak kodun, o anda calisilan bilgisayar sistemi icin
derlenebilir hale gelmesini saglar. Sistem, linux olabilecegi gibi, linux'un
baska turevleri, windows, unix, bsd vs. de olabilirdi. Her sistem icin ayri
kod yazmaktansa, tek kod yazip bunu o sistemde derlenebilir hale getirme
isini configure betigi yapiyor diyebiliriz cok cok kabaca.

> Bir de konsol ve pisi ile kurulan programları tüm menülerde arıyorum bunlar
> belli bir yere mi kısayol atarlar yoksa her yazılım kendine uygun bir yer
>  mi
> seçer kısayol atmak için ?

Eger yazilim gereken  yerlere gereken kisayollarini atiyorsa menude yerini
alacaktir. Ancak menu'deki programin genelde hepsi Grafik Arayuz iceren
programlar oldugundan orada dururlar. Komut satirinda calisan programlar ise
(sizin darkice da boyle komtu satirinda calisan bir program gibi gorundu
gozume), menude kendilerine yer acmazlar.

> Ben hala kurdumsa dahi çalıştıramadım onları çünkü ama mesela wien veya
> amsn
> de kurdum saat gibi çalışıyorlar

Onlarin ikisi de grafik arayuzu olan programlar. Komut satirindan calisan
programlari, ALT-F2 ile konsole yazip, komut satirindan program adini
vererek calistirabilirsiniz. Gerekli ayarlari yaptiginiza emin oldugunuzda,
sistem acilirken sunucu gibi calismasini veya siz kullanicinizi actiginda
otomatik olarak calismasini saglamak mumkun olacaktir.

> hatta uzak masaüstü için timewiever3 xp versiyonunu kurdum aynen çalışıyor
> photoshop kuracağım şimdide  ama bu radyo yayını olayında fena takıldım
> :)))
> sizide uğraştırıyorum ama teşekkürler ilginiz için.

Sorun degil rica ederim. Uzak masaustu icin hali hazirda internet menusunde
Krdp diye bir program zaten var. Ayrica bir sey kurmaniz gerekmez.
Photoshop yerine de GIMP'i kullanmanizi oneririm. Sonucta wine altina mumkun
oldugunca bir sey kurmayip, orjinal linux altinda calisan programlardan
faydalanmanizi oneriyorum. Radyo yayinini da elbet yapicaz :)

Emre

> Mihran

Emre