[Pardus-kullanicilari] terminalde "su" kesik

Deniz Silahcilar dsilahcilar at gmail.com
4 Tem 2008 Cum 11:51:05 EEST

2008/7/4 Ahmet Emre AladaÄŸ <aladagemre at gmail.com>:

> Fakat alisik olmadigim bir durum ile karsilastim. Kullandigim user'a
>>

> Linux dağıtımlarındaki yeni yetkilendirme sistemi bunu gerektiriyor. Size
> bir hile sunayım, Yönetici yetkileri bulunan başka bir kullanıcınız varsa,
> önce ona, oradan root kullanıcısına geçiş yapabilirsiniz:
>
> normal $ su - yoneticihakkiolankullanici
> yoneticihakkiolan $ su -
> ~ # artık root olduk

Sanırım aksi mümkün ama yönetici hakları olmayan bir kullanıcı yönetici
yetkilerine sahip olan bir kullanıcıya geçiş yapamıyor.

Jul  4 11:43:26 localhost su[3550]: pam_authenticate: Permission denied
Jul  4 11:43:26 localhost su[3550]: FAILED su for Deniz by misafir
Jul  4 11:44:56 localhost su[3596]: Successful su for misafir by Deniz