[Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanýcýlarý Derneði kuruldu

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
4 Tem 2008 Cum 11:48:02 EEST

Iki sey birbirine karistirmamak gerek. Ozgur yazilim, servisi de ozgur
olacak demek degildir. Altinda yatan is modelinin bir parcasidir servis. Biz
bu listede her ne kadar elimizden geldigince yardimci oluyor olsak da,
ornegin bir sirket Pardus'a su su su modelde su tipte destek vericem diyip
ucret talep edebilir, bunda ozgur yazilim acisindan bir sIkIntI yoktur,
aksine desteklenebilir.

Tum ana dagitimlar bu felsefe ile calisir, sunucuyu veya masaustu
sistemlerini uygun bir miktar ile satarlar, ancak esas gelirleri
servislerindendir. Bu servisleri ureten sirket satabilecegi gibi, teknik ve
islevsel acidan kendinize guveniyorsaniz, bir sirket kurup pek tabii siz de
satabilirsiniz. Onemli olan, buldugunuz cozumlerin herhangi birisi kaynak
kodda degisim gerektiriyorsa, bu yaptiginiz degisiklikleri GPL lisansina
uygun sekilde paylasmaktir.

Musteri olarak bizim de secimimiz pek tabii ki vardir, eger servis icin para
vermek istemiyorsak, burasi gibi posta listeleri ve/veya forumlardan destek
alabiliriz.

Emre