[Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanıcıları Derneği kuruldu

Firat Ozgul ozgulfirat at gmail.com
4 Tem 2008 Cum 09:58:22 EEST

Selamlar,

Ben Pardus-Linux.Org'un "istihza" adlı kullanıcısıyım. Burada son günlerde
tartışılan konuya hiçbir şekilde müdahil olmayı düşünmüyordum, ama Sayın Ali
Işıngör'ün yazdığı iletiyi görünce, en azından herhangi bir yanlış anlamayı
engellemek için bir iki söz söylemem gerektiğini hissettim.

Ali Bey'in bence insafsızca eleştirdiği Pardus-Linux.Org pisi deposu,
Pardus-Linux.Org olarak gerçekleştirdiğimiz projeler içinde en çok
önemsediklerimden bir tanesidir. Herhangi bir yanlış anlaşılma olmaması için
(yani kaynak dosyaların açık olduğunu belirtmek için) deponun pisi adresini
ve kaynak adresini şu şekilde vereyim öncelikle:

Pisi Paketleri:
http://paketler.pardus-linux.org/

Pisi İnşa Dosyaları:
http://svn.pardus-linux.org

Bu depolarda yalnızca başkalarının yaptıkları programların pisi paketleri
bulunmamaktadır. Depomuzda aynı zamanda Pardus-Linux.Org kullanıcılarının
yazdığı özgün programların pisi paketleri de bulunuyor..

Hemenkur, Kutya, Bilbakalım, CDArsiv, imtihan, sozluk bunlardan yalnızca
birkaç tanesidir. Bunların dışında henüz temel bazı paketlerin resmi
Pardus-2008 depolarına alınmamış olması nedeniyle users-2008 adlı depomuza
alamadığımız, yine kullanıcılarımızın yazdığı başka orijinal programlar da
vardır. Örneğin;

Marti, Mimed, TelDef bunlardan birkaç tanesidir...

Pardus-Linux.Org'un yöneticilerinden biri olarak bana istediğinizi
söyleyebilirsiniz, ama Pardus-Linux.Org deposu ile ilgili eleştiride
bulunurken en azından bu programcılarımızın emeğine saygı göstermenizi rica
ederim.

Not: Sevgili Kubilay Kocabalkan, keşke Forum'da konusu geçen teknik destek
meselesini tam olarak okumuş olsaydınız... Ücret meselesini herhalde
LinuxNet'ten tecrübeli olan Ali Işıngör Bey size daha net olarak
açıklayacaktır. Ben yalnızca şunu söyleyeyim. Birincisi, orada bahsedilen
teknik destek hususunda Pardus-Linux.Org yalnızca aracı durumundadır. Yani
alınan veya alınmayan herhangi bir ücretin Pardus-Linux.Org'a gitmesi gibi
bir şey söz konusu bile değildir. İkincisi, sizin de göreceğiniz gibi, ücret
meselesi teknik destek vermek isteyenler için yalnızca bir seçenek olarak
konulmuÅŸtur ve
http://wiki.pardus-linux.org/index.php/Teknik_Servis#.C4.B0stanbul_.281.29adresinden
de göreceğiniz gibi, şu ana kadar gönüllü olarak teknik destek
verebileceğini söyleyen kişilerin tamamı "ücret" kısmını "ücretsiz" olarak
doldurmuştur... Üçüncüsü, eğer Forum'daki ilgili başlığı tam olarak
okusaydınız göreceğiniz gibi bu teknik destekle ilgili henüz çekinceleri
olan arkadaşlarımız olduğu için bu projeyi tam anlamıyla hayata geçirmedik..
Hatta herhangi bir yerde (Pardus-Linux.Org'un ana sayfası da dahil) gerçek
anlamda duyurusunu dahi yapmadık... Dolayısıyla henüz bitmemiş bir şey
hakkında konuştuğunuzu size hatırlatmak isterim.

Son olarak, Sayın Emre Kocaoğlu'nun da söylediği gibi,

"Öfkelenmeden, incitmeden, insafsızlık etmeden de yazışmak mümkündür
sanıyorum."

Saygılar,
Fırat Özgül
Pardus-Linux.Org