[Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanýcýlarý Derneði kuruldu

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
4 Tem 2008 Cum 08:16:36 EEST

04 Temmuz 2008 Cuma 02:12 tarihinde selami yavuz <selamiyavuz at gmail.com>
yazmış:

> böyle bir oluşuma bu şekilde tepki veriyosanız benide guruptan
> uzaklaştırın..
> zira böyle bir dernek kurulursa ilk fırsatta üye olacam çünki..
> ve gene çünki bir yılı aşkın süredir sadece Pardus kullanan -ve çevesindeki
> bir çok insana pardusu tanıtan sevdiren ve kullandıran- biri olarak böyle
> bir gurubun üyesi olmayı hak ettiğimi düşünüyorum..

Bir dakika, bir dakika...

Kimse "bir dernek kuramazsınız" demiyor. Sadece Pardus'un "bir marka"
olduğu, tüm diğer markalar gibi bu markayı kullanmak için yasal izinleri
almanız gerektiği, bu yasal izinleri TÜBİTAK UEKAE'den almanız gerektiği
aksi takdirde TÜBİTAK'ın hukuki yollara başvurmak zorunda kalacağı
söyleniyor.

Şimdi... İşin bu hukuki yanı.

İşin diğer yanındaysa bambaşka bir tablo var. Dernek duyurusun yapan kesim,
bir süre önce korsan/warez yazılım savunusunu yapmış; Pardus dağıtımından ve
resmi sitelerinden linkleri çıkarılmış, Pardus geliştiricilerine hakaretler
sıralandığı, pspec.xml'leri dahi olmayan bir "depo" (!) yayınlamış sonra
uyarılarımız sonrasında bu dosyaları da yayınlaması gerektiğini anlayacak
kadar bu işlere hâkim, bir yapı...

Açık konuşacağım.

Pardus bir "ürün" ve bir "marka"dır. Ve bu markanın sahibi, bu ismi
kullanmaya hevesli tüzel kişilikler karşısında haklarını savunacaktır.

Durum budur.