[Pardus-kullanicilari] Pardus-kullanicilari Toplu Mesajý, Sayý 30 , Konu 41

Ceyhun Ganioglu ceyhun at likya.net
4 Tem 2008 Cum 01:50:37 EEST

Sevgili Emre Bey,

Bu benim kisisel sorunum degil. Bu Linux ile Pardus ile ilgilenen herkesin
sorunu. Ya da en azindan olmali. Windowstan Pardus'a veya baska bir Linux
surumune gecisin mantigi, odedigimiz 50-100 $ degil. Zaten de bircogumuzun
laptoplarina veya marka bilgisayarlarina fiyat dahil olarak ekleniyor OEM
lisanslar. Acik kaynagin temel mantigi birilerinin size dayattigi sinirlar
icinde kalmak zorunda olmamaktir.

Size Bill Gates'in size bictigi sinirlarin disina cikmak icin acik kaynak
kodu verilmis. Simdi burada yonetim kendi sinirlarini ciziyor. Benim derdim
kisaca bu. Yani bir hapishaneden baska bir hapishaneye...

Dunyada baska hicbir Linux surumunde boyle bir mentalite boyle bir rezillik
yok. Basitce surumler ya ana siteleri haric hic kaynak tavsiye etmiyorlar ya
da olabildigince tamamina "Yuru ya kulum" diyorlar. Yine Turkler olarak bir
ilki basardik ve acik kaynak zenginligi de yazilim ekibinin verdikleri ile
sinirlandirmaya calisiliyoruz.

Yani kisaca herseyin bir kurali kaidesi olur. O standarda gore ya standart
gelen sistemde kimseye link vermezsin, ya da kimseyi dislamadan herkese en
azindan bir link koyarsin. Boyle ahbap cavus iliskisi ile muhabbet
yurutmezsin...

Benim genel rahatsizligim bu. Bu sekilde bir Pardus gelismekten uzak bir
Pardus olacaktir. Bu sekilde bir Pardus'un gelecegi de yok. Yarin bir gun
kullanici sayisi bunun sadece %10 ustune ciksa insanlar gonulluluk esasina
dayali sohbet kanallarinda meramini anlatacak adam bulamazlar.

Siz bundan rahatsiz olmuyorsunuz da sadece Windowsa para vermemek icin
Pardus'a gectiyseniz bilemem. Sizin tamamen kisisel seciminizdir. Tipki
benim gibi dusunecegine inandigim insanlara derdimi anlatmak icin
gonderdigim mailleri okumama hakkiniz oldugu gibi. Hakkinda yazdigim konu
herkesi ilgilendiriyor ve de onemli. O yuzden konu ilginizi cekmiyorsa
katilimci olmaniz hatta okumaniz bile gerekli degil. Sizden ricam benim
maillerimi okumayin okumayin. Boylelikle destek olmuyorsaniz bile kostek
olmayin...

Saygilar.
Ceyhun

> Message: 4
> Date: Thu, 3 Jul 2008 23:40:19 +0300
> From: Emre Kocaoglu <emre.kocaoglu at isnet.net.tr>
> Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanicilari Dernegi
> To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
>
> Deðerli Ceyhun Bey, lütfedip bu sorunlarýnýzý ilgilenen kiþilerin özel
> maillerine yazsanýz da bizleri Pardus'la baþbaþa býraksanýz daha iyi olmaz

> mý?

Message sent using LikyaNet Webmail Service