[Pardus-kullanicilari] IRC Sohbet Odası Rezaleti

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
2 Tem 2008 Çar 17:00:38 EEST

Merhabalar, sorularınıza yaklaşık 2 senedir #pardus kanalında hemen hemen
sürekli bulunan biri olarak cevap vermeye çalışacağım.

> 1) Bu kanal Pardus'un resmi yardım kanalı mıdır?

Yardım kaynakları adresinden [1] de görebileceğiniz gibi bu kanal resmi yardım
kanalı değildir.

> 2) Evetse bu arkadaşlar hangi hakla hakaret yokken, Pardus dışı bir konu
> konuşulmazken, şov yapar şekilde keyfi adam atarlar. Yok eğer hayırsa,
> neden Pardus'ta Konversation bu sunucuya ve bu kanala ayarlıdır?

Kullanıcıların yardım alabileceği tüm kaynakların resmi kaynaklar olması
gerekmediği gibi aynı zamanda kullanıcılara yardım alabilecekleri kaynakları
göstermek gerekiyor. Bu sebeple, örneğin firefox yer imlerinde yine
gönüllülük esasına dayanan Özgürlükİçin ve Pardus-Wiki'nin bağlantıları yer
alıyor ve aynı sebepten konversation #pardus ve #özgürlükiçin kanalına
bağlanıyor.

> 3) Bu Pardus projesi de mi herşeyde olduğu gibi, başı sonu belirsiz, neyin
> ne olduğunun belli olmadığı veya düzgün tanımlanmadığı, yetkisi olanın
> tanımları halet-i ruhiyesine göre öbürünü ezdiği tam "Türk İşi" bir proje
> olacaktır?

Pardus projesinin ve onun topluluğunun Pardus'a verdiği katkıya ve projenin
her aşamasında olan iş birliği çabalarına bakmadan bana kalırsa sadece
yaşadığınız problemden yola çıkarak vardığınız bu kanının yanlış olduğunu
bile söylemeye gerek duymuyor ve bu sorunuza cevap vermiyorum.

> 4) Kanal operatörü yetkisi olan şahsın o gün canı sıkkın, egosu yüksek veya
> da kompleksleri var diye biz günün hiçbir mecburiyetimiz olmamasına rağmen
> en az 3-4 saatini orada geçiren insanlar, beyefendilerin karşısında
> hazırola geçip emir mi dinleyeceğiz?

Kanal operatörünün de kanalda bulunmak için herhangi bir zorunluluğu
olmadığını, kanalda bulunan herkesin kanalın konu kısmında verilen bağlantıda
söylendiği gibi yaptıkları yardımları sadece gönüllülük esasına dayanarak
yaptıklarını unutmamanızı rica edeceğim.

Kanalın birden fazla operatörü var ve bahsettiğiniz kişileri de şahsen tanıyan
biri olarak yönelttiğiniz suçların olayın belki de sıcaklığına binaen biraz
fazla olduğunu düşünüyorum.

Pardus ile ilgili herhangi bir mecrada bizler geliştiricilerin kullanıcıları
dışlayan bir yapıda olmadıklarını şahsen bilen biriyim. 2 yıl önce herhangi
bir kullanıcıyken bugün Pardus'un topluluk sitesi olan Özgürlükİçin'in
editörü olmam özellikle Pardus kanalında edindiğim dostluklar ve
bahsettiğiniz geliştiricilerin yardımı ile oldu.

> 5) Birileri soru sormazken Pardus hakkında sohbet edilemeyecekse niye bu
> daha açık bir şekilde ifade edilmez?

> 6) Bu projenin sağda solda ev kullanıcılarına tellalliğini yaparken,
> insanlara "hepimizindir, kullanın" derken, yanlış mı söylemekteyiz? Aslında
> bu proje, kod yazan arkadaşlar veya proje yöneticisinin veya da TÜBİTAK'ın
> malı mıdır ? Yardım kanalında deklare edilmemiş kuralları kim koyar?

Özgür yazılımın aslında kimin olduğu sorusuna tekrar cevap vermek tekerleği
yeniden yine ve tekrar keşfetmek gibi olacak olsa da projeye katkı veren
herkes yaptıkları tüm işin kendilerine değil "topluluğa" ait olduğunu gayet
iyi bilmektedir.

Hali hazırda sizin e-postanızda bahsettiğiniz kişiler de zaten _gönüllük_
esası ile çalışan tek amaçları özgür yazılıma katkı vermek ve insanlara
yardım etmek olan değerli geliştiricilerdir.

> Bu sorulara verilecek cevaplar neticesinde kendi adıma insanlara bunu
> tavsiye edip etmeme kararı alacağım. Çünkü kendi adıma, yazılı kurallarla
> oluşturulmuş bir kurumsallıktan uzak, birilerinin keyfine bırakılmış bir
> yardım ortamını vadeden bir işletim sistemini kimseye tavsiye edemem. Yarın
> bir gün bana ve mfk'ya yapılan muamele tavsiye ettiğim bir başka insana
> yapılırsa, o kişinin gözündeki itibarımın azalmasını istemem.

Umuyorum, sorularınıza aldığınız cevaplar insanlara özgür yazılım kullanmayı
tavsiye etmeniz konusunda edindiğiniz fikrin devamına yol açar. Benim kendi
adıma tavsiyem yaşadığınız tek bir olay neticesinde bir projeyi
kurumsallıktan uzak ya da birilerinin keyfine bırakılmış gibi ağır ifadeler
ile suçlamadan önce durup bir düşünmek yönünde olacaktır...

> Bilgilerinize,

İlginize,

[1]: http://pardus.org.tr/yardim.html

Not: Bu arada an itibari ile kanal listesinde sizin ve bahsettiğiniz
kullanıcının hala engelli olduğuna dair bir not göremiyorum.
--
Akın Ömeroğlu
www.ozgurlukicin.com