[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008

Ali Tuna alituna2873 at hotmail.com
1 Tem 2008 Sal 16:28:21 EEST

Herkese Selamlar:
Pardus'u ilk çıktığı alfa sürümünden itibaren kullanmaktayım, kurulum aşamasında takılmaları oluyordu ve biraz da sistemimde yavaş kuruluyordu. 2008 ise hiç bir takılma yaşamadan ve de diğerlerine oranla çok hızlı bir şekilde kuruldu.

Bu vesileyle başta proje yürütücüsü Erkan Tekman olmak üzere emeği geçen tüm ekibe ve bu sistemi kullanan herkese teşekkür ediyorum.

Daha iyi bir sistem kullanabilmemiz açısından gördüğüm eksiklikleri aşağıda sıralıyorum.

1- Konsolda fdisk komutu bulunamıyor. (Root olarak da bağlandım.)
2- Eski hda olarak görülen harddiskim sda olarak görülüyor.
3- Sistem simgesine tıkladığımda sistem 2 çekirdekli olarak görülüyor. (Tek çekirdekli hatta Pentium 4 olmasına rağmen :) Bu sayede (Pardus 2008) donanımda da ilerleme sağlamış oldum.)
4- Göç aracında, kullanıcı kısmı pasif ve seçim yapılamıyor.
5- Firefox kullanırken fareyi kullanmamak için menüler arasında yön tuşları ile dolaşıyordum, Örneğin listelerde dolaşırken bazen krakter kodlaması sorunları oluyor utf-8'e geçmek için Alt + m ile Karakter kodlamasına oradan da utf-8'e geçmek için yön tuşlarını kullanıyordum. Yön tuşları ile menüler üzerine gelince menüler koyu renge dönüyor böylelikle hangi menü üzerinde olduğumu görebiliyordum 2008'de firefox'a menülerde dolaşırken hiç bir tepkime vermiyor, bu galiba 2008'e ait bir durum.
6- K750i çep telefonuna 4 GB Bellek takınca Pardus görmüyor, 1 GB Bellek olduğunda ise görüyor ve bağlanabiliyorum. 4 GB Bellek'te ise bağlanabilmek için komut satırıyla işlem yapmak durumunda kalıyorum. Bu durum 2007'de de vardı.
7- Bazı yerlerde tercüme eksiklikleri var hatta bizim geliştiricilerin geliştirdikleri programlarda da İngilizce kalan kısımlar var.

Naçizane bir de öneri :)

1- Sistem dosyaları (root) ve home klasörüm ayrı bölümlerde duruyor kurulumu da buna göre yaptım. Bütün kullanıcı ayarlarım yerli yerinde, Daha sonraki sürüm için sistem de daha önce kurulu olan programları da tespit edip onları da internete bağlanarak kurmamı istese bence iyi olur.

Tekrar teşekkür ediyorum.
Herkese bol Parduslu günler.
Ali Tuna

Need to know now? Get instant answers with Windows Live Messenger.
http://www.windowslive.com/messenger/connect_your_way.html?ocid=TXT_TAGLM_WL_messenger_072008