VLC Media Player ile Webcam Üzerinden Görüntü Almak ve Kaydetmek

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
30 Oca 2008 Çar 19:03:08 EET

Yapmış olduğum araştırmalara göre bu konuda tam bir Türkçe rehber elimizde yok (Veya ben bulamadım). Pardus Sisteminde çalışan bu metodu sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım faydalı olur.

VLC Media Player ve WebCam'ınızı kuruyoruz ve çalıştıklarından emin
oluyoruz.

Webcam çalışır durumda iken (komut satırından test-webcam ile kontrol et veya amsn de görüntü alabiliyorsanız tamamdır) vlc media playerı açıyoruz.

Dosya/Yakalama Aygıtı Aç... Video4linux penceresine gel
Video Aygıt ismi: "/dev/video0" ve
 "gelişmiş seçenekler" den "stream/save" i seç ve "ayarlar"a tıkla. "Outputs" altında "yerel olarak oynat" ı seç. Bunu seçme  ile kayıt yaparken kendimizi ekranda görebiliyoruz.
Onun altındaki "Dosya" yı seç ve "gözat"a giderek ev dizininde olacak bir isim ver ve "kaydet" de.
Kapsülleme yöntemi: mp4
Transkodlama seçenekleri: "video codec" i ve "ses codec" i seç değerlere dokunma diğer alanlara da dokunma. "oK" diyerek çık ve
"Gelişmiş Seçenekler" kutusuna bas ve burada "genişliği 400 ve "Yükseklik" 300 ayarla ve "OK" de.
Böylece vlc ekranında kendini görerek kayıt başlamış olacaktır.
Kayıt işlemini vlc üzerinde "durdur"a basarak durdur ve kayıt dosyasına giderek yine vlc ile açıp tekrar seyret.

Fehmi YAZICI

Never miss a thing.   Make Yahoo your homepage.