[Pardus-kullanicilari] Disk Bölümlerini Ayarlama

Metin Oğuz metinoguz26 at gmail.com
30 Oca 2008 Çar 11:27:03 EET

Arkadaşlar,

Aşağıda yanıtlarınız için teşekkürler.

Hard diskim

Windows          20 GB
Pardus Root     20 GB
Pardus Home   40 GB

olarak bölümlenmiş olduğuna göre ve herhangi hata yapıp tekrar sistemi çökertmeyi önlemek için ve de çalışan CD hakkında hiçbir fikrim olmadığını göz önüne alarak,

1.Pardus Root ve Pardus Home bölümleri ext3 olarak formatlandığına göre bölümler arasında kolayca disk bölüm kapasiteleri değiştirilebilinir mi? Mümkün ise nasıl yapılır?

2.Açtığım her open office dosyasının bir kopyası tmp klasörünün içine otomatik olarak atılıyor , bu nasıl önlenir?

windows tan partition magic gibi bir program ile linux bölümünü ufaltıp
boşalan alanı eğer yanyana ise windows bölümüne değilse ayrı bir bölüm
olarak açabilirsiniz.

Tuesday 29 January 2008 18:34:06 tarihinde Selim Tavşan şunları yazmıştı:

> ben Pardus çalışan cd ile beraber gelen gparted programını kullanarak bunu
> yapabilmiştim.
> çalışan cd bu tür durumlarda en iyisi bence...

Bende burada bir hatırlatma yapmak isterim; Windows kurulu bölümde işlem yapmadan önce mutlaka disk birleştirme işlemi yapın. Ve
önemli bilgilerin bir yedeğini alın, her ihtimale karşın. :)