[Pardus-kullanicilari] VIA Chrome9 ekran kartı sürücüsü

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
24 Oca 2008 Per 12:08:15 EET

24.01.2008 tarihinde Cahit Güçlü <cahitguclu at gmail.com> yazmış:

> Merhaba Selim Bey,
> Driver kısmında "vesa" yazıyordu. Önce openchrome yaptım. Oldukça karmaşık, sisli, puslu bir görüntü çıktı. Bu sefer via yapı denedim. Ama grub dan sonra siyah ekranla karşılaştım. Konsola da bir türlü düşemedim ve elimdeki başka bir çalışan cd ile tekrar Driver değerini vesa yapıp eski haline döndürdüm. Sistemim güncel durumda. Başka yapılabilecek bir şey var mı, yosa böyle mi devam edeyim?
>
> Teşekkürler.

aslında via kartları ile ilgili pek bir bilgi ve deneyimim yok ama, driver
kısmını yine aynı şekilde via ve openchrome
seçenekleriyle değiştirdikten sonra sistemi yeniden başlatmadan root olarak
şu komutu [*] verip opengl kütüphanelerinin
tekrar yüklenmesi işe yarayabilir. belki de hiç işe yaramaz ama denemeye
değer.

[*] update-opengl xorg-x11 && update-environment

sonuç alamazsanız hata.pardus.org.tr adresine gidip xorg-server paketine bir
hata kaydı açabilirsiniz.
geliştiriciler durumunuzla ilgili daha iyi yorum yapacaktır, ama via ekran
kartları çok problem çıkarıyor...

kolay gelsin...