[Pardus-kullanicilari] VIA Chrome9 ekran kartı sürücüsü

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
23 Oca 2008 Çar 18:07:33 EET

23.01.2008 tarihinde Cahit Güçlü <cahitguclu at gmail.com> yazmış:

> Bilgisayarımda onboard VIA S3 ekran kartı var. lspci -v çıktısı şu
> şekilde:
>
> 01:00.0 VGA compatible controller: VIA Technologies, Inc. Chrome9 HC IGP
> (rev
> 01) (prog-if 00 [VGA])
>         Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Unknown device 81ce
>         Flags: bus master, 66MHz, medium devsel, latency 32, IRQ 5
>         Memory at d8000000 (32-bit, prefetchable) [size=64M]
>         Memory at dd000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M]
>         [virtual] Expansion ROM at de000000 [disabled] [size=64K]
>         Capabilities: [60] Power Management version 2
> [...]

merhaba,

/etc/X11/xorg.conf dosyanızın

Section "Device"
----
Driver     "***"
----

kısmında "***" kısmında ne yazıyor? bu kısımda "via" yazıyorsa, bunu
"openchrome" olarak değiştirdikten
sonra sistemi yeniden başlatıp bakabilir misiniz bir düzelme var mı?
sisteminiz güncelse bu sürücüleri
kullanabilmelisiniz. bildiğim kadarıyla "via" ekran kartları için daha iyi
bir performans sağlıyorlar.

elbette herhangi bir şeyin ters gitmesi ihtimaline karşı bu dosyanızı
yedeklemeyi ihmal etmeyin.

kolay gelsin...