[Pardus-kullanicilari] XEROX 3117 yazıcı sorunu.

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
17 Oca 2008 Per 16:37:22 EET

17 January 2008 Thursday 16:06:52 tarihinde Kubilay KOCABALKAN şunları yazmıştı:
> Thursday 17 January 2008 15:51:32 tarihinde Necmettin Begiter şunları yazmıştı:

> Yazıcı ile ilgili ayarları kurcalarken yönetici modu ile işlem yaptım.

Yazıcılarla uğraşırken yönetici modunu kullanmayın, yönetici modunu kullanınca yazıcıların yönetimi ve kullanımı root kullanıcısına geçiyor (sanırım, çünkü benim de başıma gelmişti, yönetici modunda girip
birşeyleri değiştirince yazıcı normal kullanıcıya kapanıyor galiba).

/etc/cups/cupsd.conf dosyasının bazı kısımlarına beraber bakalım, farkları ve düzeltmeleri siz bulursunuz eminim:

# Yazıcı yöneticisi grubu belirliyor:
SystemGroup pnpadmin

# Sadece yerel makinanın dinlenmesini sağlıyor
Listen localhost:631
Listen /var/run/cups/cups.sock

# Yerel ağdaki paylaşılan yazıcıları görmek için
Browsing On
BrowseOrder allow,deny
BrowseAllow @LOCAL

# Makinamdaki yazıcı sunucusuna benden başka kimse bağlanamasın
<Location />
  Order allow,deny
  Allow localhost ****
</Location>

# Hele hele yönetim sayfalarına
<Location /admin>
  Encryption Required
  Order allow,deny
  Allow localhost
</Location>

# Yapılandırma dosyalarına da aynı şekilde
<Location /admin/conf>
  AuthType Basic
  Require user @SYSTEM ****
  Order allow,deny
  Allow localhost
</Location>

# Varsayılan yazıcı ve yazdırma işi politikaları
<Policy default>
  # Yazdırma işiyle ilgili işlemler yazıcının sahibi veya yönetici tarafından yapılmalı
  <Limit Send-Document Send-URI Hold-Job Release-Job Restart-Job Purge-Jobs Set-Job-Attributes Create-Job-Subscription Renew-Subscription Cancel-Subscription Get-Notifications Reprocess-Job
Cancel-Current-Job Suspend-Current-Job Resume-Job CUPS-Move-Job>
    Require user @OWNER @SYSTEM
    Order deny,allow
  </Limit>

  # Tüm yönetim işleri yönetici hesabı gerektirsin
  <Limit Pause-Printer Resume-Printer Set-Printer-Attributes Enable-Printer Disable-Printer Pause-Printer-After-Current-Job Hold-New-Jobs Release-Held-New-Jobs Deactivate-Printer Activate-Printer
Restart-Printer Shutdown-Printer Startup-Printer Promote-Job Schedule-Job-After CUPS-Add-Printer CUPS-Delete-Printer CUPS-Add-Class CUPS-Delete-Class CUPS-Accept-Jobs CUPS-Reject-Jobs
CUPS-Set-Default>
    AuthType Basic
    Require user @SYSTEM ****
    Order deny,allow
  </Limit>

  # Sadece yöneticiler veya işin sahibi işi onaylayabilsin veya kesebilsin.
  <Limit Cancel-Job CUPS-Authenticate-Job>
    Require user @OWNER @SYSTEM ****
    Order deny,allow
  </Limit>

#kimseyi sisteme almayalım
  <Limit All>
    Order deny,allow
  </Limit>
</Policy>

# Başka bir makinadaki başka bir yazıcı sunucusunu dinlemek ve yazıcıların durumundan haberdar olmak için:
Listen makina.nın.ip.adresi:631

Sizin bilgisayardaki /etc/cups/cupsd.conf dosyasında yanına dört yıldız koyduğum satırların aynı olup olmadığını kontrol edin.