[Pardus-kullanicilari] Fırefox bütÜN Harflerİ Büyütüyor?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Oca 2008 Per 14:30:52 EET

On Thu, 17 Jan 2008 14:14:29 +0200
"enes yıldız" <mavikalemler at gmail.com> wrote:

> evet sadece firefox'ta ve sadece  bazı sayfalarda
>
> *Örneğin aşağıdaki sayfada herşey normal:*
>
> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/
>
> * google'da ise butun harfler Büyük:*
>
> http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=pardus&btnG=Google%27da+Ara&meta=
>
> şimdi çok enteresan birşey daha fark ettim. maili yazarken koyu(bold)
> veya ıtalık yaptığım yazılar normal görünüyor..
>
> muhtemelen yüklediğim paketlerden biri uyumsuzluk gösterip bunu
> yapıyor ama hangisi?

 Yüklediğiniz yazıtipi (font) paketleri varsa onları kaldırarak
hangi paketle sorun oluştuğunu bulabilirsiniz.

 Bir ihtimal font-cache bozulmuş olabilir.

 sudo su -

 komutunu girin, parolanızı girin ve

 fc-cache -v -r -f

 komutunu verip sisteminizi baştan başlatın.

 Yine olmazsa yazıtipi ayarlarını değiştirmeyi deneyin.
 Tasma->görünüm ve temalar -> gtk stil ve yazıtipi  aracından
yazıtipini bir punto küçüğüne ayarlayın.

 Bu ayarların hepsi X ortamını baştan başlatmanızı gerektiriyor, en
rahatı bilgisayarı baştan başlatmak.

 Hiç biri işe yaramazsa tasma daki yazıtipi ayarlarınız, gtk stil
ve yazıtipi ayarlarınız, gimp, kwrite ve firefox dan ekran görüntüleri
iletir misiniz karşılaştıralım.