[Pardus-kullanicilari] Mysql'i kurdum ama ayarlarını nasıl yapacağım?

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
13 Oca 2008 Paz 16:26:49 EET

13.01.2008 tarihinde Erkan Altan <ealt78 at gmail.com> yazmış:
> firefox ile konqueror'un farklı çıktılar vermesi çok ilginç. tarayıcı
> ayarları ya da cache ile ilgili olabilir. ya da sisteminizde mod_php
> paketinin de kurulu olduğunu kontrol etmeniz lazım.
>
> Fakat esas sorununuz mysql root şifrenizmiş gibi görünüyor.
>
> # mysqladmin -u root password SIFRENIZ
>
> komutu ile yeni bir şifre vermeyi dener misiniz?

Denedim ve sonuç:
pardus ahmet # mysqladmin -u root password (buraya şifremi yazdım)
mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)'

Bu çalışmaz ise Erkan Özyılmaz beyin yazdığı son postaya göre işlem
yapmayı deneyebilirsiniz.

Erkan ÖZYILMAZ Bey'in dediklerini uyguladım. PhpMyAdmin'e giriş
yaptım. İlgili herkese çok teşekkür ederim. Ancak "mcrypt uzantısı
yüklenemiyor. Lütfen PHP yapılandırmanızı kontrol edin." diye bir
ileti geldi ve ben bunun ne olduğunu anlayamadım.