[Pardus-kullanicilari] tasdix

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
13 Oca 2008 Paz 15:35:49 EET

> burada söz konusu olan adı geçen belgenin sahipliğinin ve ne zaman
> oluşturulduğunun tespit edilmesi olsa yine de geçerli olmaz mı ?

Güvenlik açsından dosyanın ne zaman mühürlendiği bilgisini de kriptolu bir
şekilde dosya ile aynı zarfın içerisine koymalısınız. Bu zaman bilgisini ise
üzerinden çalışılan sistemin zaman sayacından alamazsınız çünkü elle
müdahale edilebilir. Dolayısıyla zaman bilgisi de güvenli (resmi makamlarca
sertifikalı vs.) bir sunucudan alınmalı diye düşünüyorum.

Özetle işin resmi boyutu olması için resmi makamlarca sertifikalandırılmış
bir kurumun devreye girmesi gerekir.