[Pardus-kullanicilari] Ynt: samsunlinux

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
12 Oca 2008 Cmt 20:11:09 EET

Date: Fri, 11 Jan 2008 18:25:50 +0200
From: Cem ÜNAL <admincemunal at gmail.com>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] samsunlinux
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

Friday 11 January 2008 18:09:01 tarihinde Seyfi GENÇ şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Bu forumdaki Linux kelimesinin sonuna gelen birliktelik eki neden
ince
> sesli?
>
> Yani Linux'la değil de  Linux'le yoksa Li-nüks şeklinde mi
okuyorsunuz?
> İngilizce özenli Li-naks kullanımına da uymuyor çünkü.
>
> Saygılarımla
>
> Seyfi genç

        Elimden geldiği kadar Türkçe okurum ben :)

        Linux kelimesinin sonundaki ünlüyü okurken "u" şeklinde
okumaktansa son hece
olarak Türkçe'ye daha uygun düştüğünü düşündüğüm "ü" şeklinde okuyorum.

        Attığınız e-postayı eleştirmek için yazmıyorum ama bu konu buraya
ait değil
isterseniz özel olarak iletişim kurabilirsiniz.

--
        Cem ÜNAL

Kiraz yerine kirez
firuze yerine firüze