[Pardus-kullanicilari] pinnacle tv pctv 400e & Pardus 2007.3

Halil İbrahim YILMAZ prehistorya at gmail.com
12 Oca 2008 Cmt 18:11:23 EET

Daha önceki Pardus sürümlerinde kurup başarıyla kullandığım harici pinnacle tv
pctv 400e kartımı bu sefer yapılandıramadım. Şimdi yaptıklarımı sırasıyla
gösteriyorum ve dmesg, lsusb çıktılarını verip sizin önerilerinizi
bekliyorum...

Aşağıda kernel için gerekli yamayı çekip kuruyorum her şey başarılı...

hg clone http://mcentral.de/hg/~mrec/v4l-dvb-kernel
cd v4l-dvb-kernel/v4l
make
make install

Daha sonra da pinnacle tv pctv 400e kartım için gerekli olan firmware'ı
(dvb-usb-pctv-400e-01.fw) /lib/firmware dizini altına kopyalıyorum. Bütün
bunlar bittikten sonra da /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 dosyasının
altına kartım için gerekli olan şu satırları ekleyip makinamı tekrardan
başlatıyorum.

tda10086
lnbp21
tda826x
dvb-usb
dvb-usb-ttusb2

Makinam açıldığında ise kdetv ve kaffeine baktığımda tv kartımın görünmediğini
anlıyorum, şaşırıp hemen dmesg çıktısına bakıyorum oradaki aşağıya eklediğim
satır her şeyin nedenini anlamama yardımcı oluyor...

dvb-usb: found a 'Pinnacle 400e DVB-S USB2.0' in cold state, will try to load
a firmware
dvb-usb: did not find the firmware file. (dvb-usb-pctv-400e-01.fw) Please see
linux/Documentation/dvb/ for more details on firmware-problems. (-2)
dvb_usb_ttusb2: probe of 1-1:1.0 failed with error -2
usbcore: registered new driver dvb_usb_ttusb2

Bir daha gereksiz olmasına rağmen lsusb çıktısı alıyorum ve sizin de tahmin
edeceğiniz gibi normal olarak aşağıdaki satırla karşılaşıyorum:

Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 002: ID 2304:020f Pinnacle Systems, Inc. [hex]
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 002: ID 1241:1166 Belkin
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000

Şimdi soru şu bu firmware'ı nereye atmalıyım ki doğru bir şekilde çağrılsın?
Not: Sistemimde mercury de kuruludur.