[Pardus-kullanicilari] Faks Sorunu ve Postscript Belge

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
11 Oca 2008 Cum 01:19:15 EET

Merhaba.

*İşyerimde faks alıp gönderebilmek için hylafax'ı kurdum. Ancak hylafax
modemimi bulamadı. (Belki de anlaşamadı.)

*15-20 gün kadar önce listeden bir arkadaşın önerdiği efax-gtk'yı kurdum.
O işleme başlıyor ama daha en başında göndermek istediğim belgenin
postscript olmadığını belirten bir uyarı vererek işini yarım bırakıyor.

*KPPP, "Modemi Sorgula" kısmına tıkladığımda "Modem Açılamıyor" diyor.

*Kdeprintfax ile denediğimde ise "/usr/bin/fax NAME="'Adil'" DEV='modem' PAGE='a4'
FROM='yazdığım numara'  send 'yazdığım numara'
'/tmp/kde-Adil/kdeprintfax_6rzvx1np'  kullanılarak faksa
gönderiliyor/bin/sh: /usr/bin/fax: Böyle bir dosya ya da dizin yok"
uyarısıyla karşılaşıyorum.

1.Pardus'un modemimin görüp görmediğini nasıl anlayabilirim? KDE Bilgi
Merkezi'ne ve lshw'ye baktım ama anlayamadım.

2.Efax-gtk'nın istediği "Postscript" belge nedir, ne şekilde
hazırlayabilirim?

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

Mynet Eksenim’e hemen üye ol,