[Pardus-kullanicilari] Averatec 3715-EH1 notebook ve masaüstü kilitlenmesi

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
9 Oca 2008 Çar 12:22:52 EET

09.01.2008 tarihinde Bulent Dogan <skypeturkey at yahoo.co.uk> yazmış:

> AMD Sempron 3000+ processor,
> 512MB of slow 333MHz memory,
> 802.11b/g wireless, and an integrated VIA S3G UniChrome Pro IGP  chipset
> that swipes 64MB of main memory to use as VRAM.
> DVD-RW drive
> 80GB, 4,200rpm hard drive.
> via k8m/n800 graphic chipset.
>
> Arkadaşımın dizüstü bilgisayarının özellikleri yukarıda. Pardus 2007.3
> sürümünü minimum ayarlarla yüklemek zorunda kaldım. Yükleme sorunsuz
> halloldu ve herşey yolunda gidiyor derken, masaüstü açıldı kaptan a
> geçti ancak ağ bilgisi geldiğinde (ağ bulunamadı mesajı) bilgisayar
> [...]

merhaba,

ati tarafındaki bazı gelişmelerden sonra en sorunlu olarak "via" yonga setli
donanımlar var.
sizin de böyle bir donanımla biraz zorlanmanız normaldir. eğer sistemi
açabiliyorsanız
/etc/X11/xorg.conf dosyanızda

Section "Device"
Driver     "vesa"

yazan kısımda vesa yerine "via" veya "openchrome" olarak kullanabilirsiniz.
özellikle openchrome kullanmanızı tavsiye ederim. eğer masaüstüne giriş
yapamıyorsanız
ctrl+alt+F1 tuşlayıp konsole'a düşmeniz ve oradan düzenleme yapmanız
gerekecek...

takıldığınız bir yer olursa daha detaylı yazabilirim...