[Pardus-kullanicilari] pisi paketi ile veritabaný oluþturma

Doðan -- doganay44 at gmail.com
7 Oca 2008 Pzt 21:42:46 EET

Arkadaşlar, yaptığım programlarda postgreSql kullanıyorum.
Pisi paketi ile program kurulduktan sonra programın çalışabilmesi için
aşağıdaki işlemlerin yapılması lazım.

  1. "su postgres"  ile  postgres kullanıcısı olarak girilir.

  2. "createdb veritabanı_adı -E utf8" komutu ile programın bağlanacağı
veritabanı oluşturulur.

  3. "pg_restore --dbname=veritabanı_adı --host=localhost --port=5432 --U
postgres --verbose /dosyayolu/db.backup" komutu ile (2) de oluÅŸturulan
veritabanın yapısı oluşturulur(tablolar, ilişkiler vb..)

Programın pisi paketi ile kurulumundan sonra bu 3 adım yapılarak program
çalışmaya hazır hale geliyor.
Bu üç adımı pisi paketi içinde nasıl yapabilirim?