[Pardus-kullanicilari] P35'li bilgisayarlardaki PATA disklere Pardus Yüklemek

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Oca 2008 Pzt 20:46:22 EET

On Mon, 7 Jan 2008 13:31:03 +0200
Mustafa Korkmaz <optln at hotmail.com> wrote:

> Intel'in P35 çipsetinde PATA kontrolörü yok, genelde anakart
> üreticileri ek kontrolörler ile PATA aygıtları kullanma imkanı
> tanıyorlar. Fakat 2.6.18 versiyon kernel MSI'ın anakartlarında
> kullanılan bu çipi(Marvell'in bir modeli) desteklemiyor. Ubuntu
> forumlarında buna çözüm bulabilmiştim fakat Pardus'ta yapamadım.
> Ubuntu'da ilk yükleme ekranında F6'ya basıp komut satırına
> generic.all_generic_ide=1 yazdığımda yavaş ta olsa yükleyebiliyordum.
> Daha sonra kernel güncelleyince DMA modu aktif şekilde
> çalışabiliyordu. Bunu Pardus'ta nasıl yapabilirim acaba?

 Sorun PATA'nın olmaması değil de o anakartın bazı taklalar atıyor
olması (beraberinde CBQ vs. için SATA sürücüsü disketi geliyor mesela
bu taklalar ama anakart üzerinde disket sürücü portu yok mesela :).

 Uluzilla da (hata.pardus.org.tr) o anakart için bir çözüm yazmıştım
ama tam satır aklımda değil, sanırım arama ya da google yöntemleriyle
bulabilirsiniz.

 Genelde bu durumlar

 all-generic-ide
 pci=nomsi
 combined_mode=libata

 parametreleri tek tek ya da bir arada kullanılarak çözülebiliyor.