[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007.3 lynx statik ip sorunu

Kaan Çetinkaya kaan_cetinkaya at hotmail.com
3 Oca 2008 Per 22:37:27 EET

Daha önce de dile getirmiştim aynı sorunu. Ancak mailliste yabancı olduğum için cevap yazamamış sorunu da dolayısıyla çözememiştim.

Kısaca sorunum üni yurdundaki odamdan internete bağlanamıyorum. Üni yurdu olduğundan statik ip kullanıyoruz ve yurttan bana verilen ip

ile yurdun ağ geçidi, ağ maskesi değerlerini ağ seçeneklerinden doğru bir şekilde giriyorum. İsim servisi kısmını öntanımlı bırakıyorum.
Ne yaparsam yapayım girmiyor. Windows altında aynı değerlerle (ek olarak dns giriyorum 144.122.199.20 ve 144.122.199.90 ) internete

bağlanabiliyorum. Yurt dns lerini ön tanımlı isim servisi listesine ekledim denedim yine olmadı. Özeli seçip yurt dns sini girdim yine olmadı.
Bağlantı üzerinde her zaman yeşil tik var zaten bağlı gözüküyorum her zaman. (kabloyu çıkardığımda dahi) Ethernet kartımda problem olduğunu

zannetmiyorum çünkü 2 hafta kadar önce evde iken adsl hattından internete bağlanabilmiştim ve en son güncelleştirmeleri alıp yuklemiştim.
Makine Dell 6400 notebook. Bu arada aynı değerlerle yurttaki başka bir arkadaşım 2007.2 sürümünü kullanarak internete bağlanabiliyor.
Dikkatimi çeken şey ise /sbin/ifconfig çıktısı ile ağ seçeneklerinde benim girdiğim değerler uyuşmuyor. ifconfig çıktısında "Bcast x.x.x.255" şeklinde,

ip nin sadece son kısmı değiştirilmiş halde, gözüküyor. Sanırım bu windows altındaki ağ geçidi olması gerek yanlış bilmiyorsam. ip ve ağ maskesi

değerlerinde sorun yok. Herneyse terminal ve ağ seçenekleri açıkken ayarları gösteren ekran çıktısını internete upload ettim. Link:

http://img134.imageshack.us/img134/3619/ekrannqu4.jpg

Yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler..