[Pardus-kullanicilari] Çözemediğim donanımsal sorunlar

TalgaNlı Çakrak BuşguT talganlicakrakbusgut at gmail.com
3 Oca 2008 Per 16:44:40 EET

Onur bey,

Dediğiniz ayarı (V4L1) olarak bulamamış, emin olmak istemiştim. Ayarı
V4Linux (openchrome sürücüsü yüklüyken yine oturum kilitlendi, vesa driver
yaptıktan sonra ancak düzgün çalıştı) yaptım, evet Xvideo  kullanıyor.
Ayarı yapınca şu hata düzeldi:
Unable to grab video.
Video display is not possible with the current plugin configuration. Try
playing with the configuration options of the V4L2 plugin.

Artık  bu hatayı almıyorum, ancak yine kanal (tüm ayarları tek tek denemek
lazım) bulmuyor...

Beş ay önce onboard ses kartım çalışmadığı için ses kartı aldım, şimdi
(diğerinden iyi bile diyebilirim)çalışıyor. Ses kartına boşuna para vermiş
oldum bir yerde. Sanırım ekran kartı sorunu da  yakında hallolacaktır.

Bios ayarlarını değiştirdim, ancak bir değişiklik yok. DVD RW çalıştığı
sürece (çalışmaması ülser sebebi olsa da...) işte tam da bu yüzden çok
önemli olmayan bir konu aslında...

2008 ne zaman çıkacak bilmiyorum, ama sanırım biraz daha bekleyeceğim.
2008'in ilk güncellemesinden sonra düzelmezse, NVidia chipsetli ekran kartı
almayı düşünüyorum...

Teşekkürler,

Mustafa Sarı

03.01.2008 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazmış: