[Pardus-kullanicilari] Çözemediğim donanımsal sorunlar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Oca 2008 Çar 12:28:27 EET

 Merhaba,

> Bu postayı daha önce Win programı "Everest Ultimate" ile aldığım
> raporu da ekleyerek göndermiş, boyut yüzünden beklemede kalmıştım.
> Şimdi sadece odt uzantılı dosyayla birlikte tekrar gönderiyorum...

 Bu tarz bilgileri düz metin dosyası ile iletirseniz hem incelemesi
daha kolay olur, hem boyutu çok daha az olur hem de kopyala/yapıştır ile
oluşan değişikliklerin (örneği satır sonuna gelince bir alt satıra
geçiş ya da varsa arada özel karakterlerin kaybolması) önüne geçilmiş
olur.

 komut > dosya

 şeklinde çıktıyı kaydedebilirsiniz.

> Bu arada ilginç bir gelişme; CDRW veya DVDRW Pardus'ta çalışmıyordu.
> İkinci bir kablo aldım ve DVDRW'ı (HDC)taktım, çalıştı. Şu anda
> kullanabiliyorum, ama bu durum bana anlamsız geldi çünkü; Aynı
> kabloyla Win'de çalıştırabiliyorum. Bunun bir açıklaması olmalı...

 Kernel kablonun kaç pin (kaç bağlantı yeri / küçük kablo) içerdiğine
göre farklı davranabiliyor. Özellikle sabit disklerde fark ediyor bu
ama belki CD/DVD aygıtlar için de bir anlamı / farkı vardır.

> 1-) Yaklaşık 2,5 ay öncesine kadar çalışan cdrw çalışmamaya başladı.
> Ne yaptıysam, (format bile attım)hangi cdyi koyduysam bir türlü
> Pardus okumadı. Cd rw bozuldu dedim, ama Windows'ta hiçbir sorun
> yaşamıyorum, gayet güzel çalışıyor...  (Kısmi olarak çözüldü...)
>
> Bugün, belki bu çalışır umuduyla Vatan'dan LG +- DVD RW alıp taktım,
> o da Windows'ta çalışıyor, Pardus'ta çalışmıyor.  Kablodan şüphelenir
> oldum, ama öyle olsa neden Win'de çalışıyor?

 LG, dandik firmware yazma konusunda meşhurdur. Standart ATAPI emir
setini kullanmak yerine kafasına göre bazı komutları başka işlevlere
atadığını çok gördük. Hatta zamanında bir seri LG CD okuyucu "CD yazmaya
başlıyoruz" emrini "firmware güncellemeye başlıyoruz" ATAPI komutuna
atamıştı. Sonuç çok eğlenceliydi, Linux/Windows herhangi bir CD yazma
aracı çalıştıdığınızda program aygıtın yeteneklerini sorgularken aygıt
firmware bekliyordu, tabi ortada öyle bir bilgi olmayınca kakalak gibi
kalıyordu. Sonra hayata döndürmek için uğraşıyordunuz.

 LG bu tarz sorunları daha sonradan firmware güncellemesi ile çözmeyi
öğrendi. Sitesinde böyle bir güncelleme var mı diye kontrol etmenizi
öneririm.

 Benim de elimde halen CD yazan ama DVD yazamayan bir LG writer
var, sorunu LG yine firmware güncellemesi ile düzeltmiş, ama windows
kurulu bir sistem bul, aygıtı ona tak, güncellemesini yap vs. ile
uğraşmaya üşendiğimden sadece okuma yapabiliyor.

> 2-)  Ekran kartım onboard (via)  3b desteği yok diyor. Compiz yüklemek
> istiyorum, bir şekilde çalıştırmamın imkanı var mı?

 3B desteği için via yerine güncellemelerle gelen openchrome sürücüsüne
geçmeyi deneyin. xorg.conf da Driver kısmında via yı openchrome
yapmanız yeterli.

> 3-) Pixelview BT878 Play TV Pro2 TV analog kartım var. Digital
> reciverden kabloları çektim, ancak TV kartını bir türlü tanıtamadım.
>
> KDETV programını çalıştırınca şu hatayı veriyor:
> Unable to grab video.
> Video display is not possible with the current plugin configuration.
> Try playing with the configuration options of the V4L2 plugin.

 Kartınız tanınmış gibi görünüyor. Kdetv programını V4L2 yerine V4L1
kullanacak şekilde ayarlayın belki düzelebilir. Düzelmezse

 dmesg
 lspci
 lspci -n

 çıktılarını letirseniz bakalım.