[Pardus-kullanicilari] Acil grub problemi

Isbaran Akcayir isbaran at gmail.com
1 Oca 2008 Sal 16:38:37 EET

Hüseyin -neXus- wrote On 01-01-2008 16:13:
> 01.01.2008 tarihinde *Isbaran Akcayir* <isbaran at gmail.com
> <mailto:isbaran at gmail.com>> yazmış:
>
>     çözümü grub ayarlarını doğru yapmak
>

> eskiden alıyordum bu hatayı artık almıyorum umarım da karşılaşmam bir
> daha :)
> şimdi arkadaş ne yapabilir ? bu durumda ayarını değiştirebilir mi ? bir
> konsol açabilir mi ? bana yapamayacak gibi geliyor. çünkü ben açmayı
> denemiştim ama hiç bir sistemi açamamıştım..
>
> belki çalışan cd ile sistemi açarsa düzenleme şansı olabilir..

çalışan ya da kurulan ile düzeltilebilir. Kurulanda kurulumla ilgili bir
şey yapmadan "ctrl alt f1" ile konsola geçip düzenleme yapılabilir,
çalışan ile sistem açıldıktan sonra bir konsol açıp işlemler yapılabilir.

Kurulanda konsola geçtiğinizde root olarak açılıyor ( # işaretinden
anlayabilirsiniz ) çalışanda konsolu açtıktan sonra "su" komutu verip
root olun ( parola pardus galiba )

pardus kurduğunuz bölüme /dev/hda1 diyelim.
( hangisi olduğunu bilmiyorsanız "fdisk -l" komutunun çıktısı yardımcı
olabilir. System kısmına Linux yazmalı mesela bende /dev/hdd7:

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hdd7   *       15942       17158     9775521   83  Linux
)

sonra bölümü bağlayın:

mkdir /mnt/pardus_burda;mount -t ext3 /dev/hda1 /mnt/pardus_burda

( bu komut önce /mnt/pardus_burda diye bir dosya oluşturuyor, sonra
pardus bölümünü buraya bağlıyor )

artık dosyayı düzenleyip düzeltebilirsiniz:

nano -w /mnt/pardus_burda/boot/grub/menu.lst

bu komut nano editörüyle dosyayı açacak, başka bir şeyleri bozmadan :)
ilgili satırı düzeltip ctrl o ( osman ) ile kaydedin ctrl x ile çıkın

düzeltirken şunlara dikkat edin:

# root satırı:
root (hd1,6)

bu, "bilgisayarımdaki 1. diskin 6. bölümü" anlamındadır, yani aslında 2.
diskimin 7. bölümü, çünkü sayılar sıfırdan başlıyor !

ilk diskim hd0 ikincisi ise hd1.

# kernel ve initrd satırı
kernel (hd1,6)/boot/kernel-2.6.18.8-86 root=/dev/hdd7
video=vesafb ...
initrd (hd1,6)/boot/initramfs-2.6.18.8-86

gördüğünüz gibi "root = " kısmına fdisk -l çıktısındaki bölümü
yazıyorum. kernel ( ) kısmına da disklerin ve bölümlerin 0 dan
başladığını hesaba katarak bölümü yazıyorum.

Kolay bir işlem umarım kafa karıştırmaz yazdıklarım :)