[Pardus-kullanicilari] virtualbox ve network

Gökhan Yurdusev gyurdusev at gmail.com
29 Þub 2008 Cum 15:10:00 EET

Merhaba arkadaÅŸlar,

Aslında bu sorun pardus'un değil benim kişisel network bilgimin azlığından
kaynaklanan bir sorun. Şimdi durum şöyle;

Bilgisayarıma başarılı bir şekilde virtualbox u kurup windows XP pro yu
kurdum. her iki işlerim sisteminde de sorunsuz operasyon yapılıyor. Xp
sorunsuz internete çıkıyor ve de NAT üzerinden pardus'a  bağlı. Aldığı
adresler ; ip 10.0.2.15 - 255.255.255.0 ağ geçidi 10.0.2.2

Şirketimde bir adet windows 2003 server var logo muhasebe programı için.
pardus 's kurduğum windows OKYANUS isimli ağı pingleyemiyor başka bir
değişle 192.168.1.100 de olan server'e ulaşamıyorum. "OKYANUS" ağı
ulaşılamaz izninz yok vs gibi uyarılar veriliyor. Pardus'taki window'a elle
192.168.1.20 255.255.255.0 ve 192.168.1.1 yaptım ama olmadı yine
pingleyemiyorum.

Sanırım şu NAT beni engelliyor. NAT ile ilgili bilgi alabileceğim bir yer
bilir misiniz ya da bunu pratikte çözebilecek arkadaşım varsa çok sevinirim.

Sevgiler,

--
Gokhan Yurdusev
gyurdusev at gmail.com