[Pardus-kullanicilari] 3 Users

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Şub 2008 Paz 14:40:40 EET

On Sun, 24 Feb 2008 10:00:36 +0200 (EET)
"hadildonmez" <hadildonmez at mynet.com> wrote:

> Merhaba.
>
> Liste mesajlarından birinde, fazla ısınan bir bilgisayarda işlemciyi
> zorlayan uygulamaları görebilmek için:
>
> "top"
>
> komutu tavsiye edilmişti. Benim ısınma sorunum yok ama merak edip
> komutu yazdım ve İlginç bir şeyle karşılaştım. Sistemimde "3 users"
> görünüyor. Sadece 1 kullanıcı tanımladığım halde, orada neden "3
> users" yazdığını anlayamadım.

 top komutunda gördüğünüz sayı sisteme eklenmiş kullanıcı
adedi değil de o anda aktif olan (iletişim halinde olabilen diye
tanımlayabiliriz) kullanıcı adedidir. Aynı kullanıcı birden
fazla sistem bileşeninde aktif olabildiği için (konsole altında, ssh ile
uzaktan eriştiğinde, gerçek konsolda vs.) her biri ayrı ayrı
listelenir. Bu kullanıcıların klavye ile eriştiğiniz bir terminalde
olması da şart değildir, bir uygulama belli özellikler ile çalışıyorsa
da sisteme giriş yapmış bir kullanıcı olarak görünebilir.

 Hangi kullanıcı olarak ne çalıştığını görmek için "w" ve "who"
komutlarını kullanabilirsiniz.