[Pardus-kullanicilari] Konu Özgür yazılımdan açılmışken ...

Zihni Belli zihnibelli at gmail.com
22 Şub 2008 Cum 11:38:01 EET

Aslında birileri çıkıp bu konu kullanıcı listesinin kapsamında demesini
beklerdim.demekki yanılmışım.
Tartışmayı yada fikir alış verişini okudum ve çok sevindim.Bu sayede pardus
kullanıcılarıda özgür yazılımın ne olduğunu olması gerektiğini ben dahil
fikir sahibi olmuş oldular.
Ancak çok derinlere inilerek özgür yazılım araştırılmasına rağmen kapağı
malisef unutulmuş gibi görünüyor.
Bunu hatırlatmaktaki amacım projeyi kötülemek asla değil.
Ben abd nin ırak işğali ile birlikde tamamen linux kullanımına geçmiş birisi
olarak özgürlük kavramını sanırım biraz farklı anlıyorum.

özgür yazılım milli ırkçı olabilirmi ticari olabilirmi kısıtlı ve
kullanıcılarını yönlendirme ve yönetme olabilirmi bilmiyorum.
Vereceğim linklere tıklayarak bakarsanız sanırım pardus un bende oluşan
özgürlük kavramı ile tatışmadaki kavramın farklı olduğunu göreceksiniz.
Bu arada cahaletimi bağışların   *Richard-linus ve sair diğer ismini zor
telafuz ettiğim kişiler milli işletim sistemimizi geliştiren ekiptelermidir.
Pardus ismini herhangibir şekilde kullanmışlarmıdır kullanmışsa ticari
tescilli bu isim için izin almışlarmıdır.

http://www.google.com.tr/search?q=milli+i%C5%9Fletim+sistemi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr-TR:official&client=firefox-a
google sordugumda  milli işletim sistemi hakkındaki çıkan sonuçlar.

http://www.hitler.org/posters/communis.jpg    hitlerin avrupaya özgürlük
afişlerinden.

http://www.aydinbahadir.info/ozgurluk-yalani-ve-jack-bauer/  abd nin dünyaya
özgürlük getirmesi hakkında küçük bir alıntı.

http://sibelergun.blogspot.com/2006/08/abdye-zgrlk.html  ABD ye özgürlük
için bir blog yazısı.

http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?p=35408&highlight=    sadece
kullnıcılara ait bir forumdan küba linux hakkında biz yazı.

http://www.pardus.org.tr/yasal_uyari.html  pardus kullnıcılarına yasal
uyarı.

Yine birilerini kızdırdı isem affola ince düşünemiyorum.Eğer özgür
kelimesinden kastınız bunlar değilse demekki yanlış anlaşılıyorsunuz yada
yanlış yapıyorsunuz.Düzeltiniz efenim.iyin günler...

not : link verdiğim yazılardan ve varsa sahiplerin den izin alınmamıştır
*21.02.2008 tarihinde Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com> yazmış: