[Pardus-kullanicilari] (P4M900) VIA Chrome9 HC2 IGP

Abc Xyz efaro at live.com
21 Şub 2008 Per 23:40:08 EET

merhaba, 1-2 ay önce cbox dizüstü bilgisayar aldım (c2d 1.66 işlemci, 1 gb ram, 120 gb hdd, 128 mb paylaşımlı ekran kartı) freedos olarak sipariş ettim, içinden pardus 2007.2 cd'si çıktı, şaşırdım ve sevindim açıkçası, cbox da bir Türk markası zaten.. daha öncesinde kullandığım 2007.3 sürümünü kurdum, herkes gibi compiz ayrıcalığını tatmayı beklerken, VIA driver sorunuyla karşı karşıya kaldım, çözünürlük olarak sorunum yok, olması gerektiği gibi 1280x800 ve istediğim ayara çekebiliyorum fakat 3D desteği olmayan vesa driver görünüyo, dolayısıyla compiz'i başlattığımda açmayı deneyip 3-5 saniye sonra hiçbir şey olmadan kapanıyor, haftalardır bu konuda araştırma yapıyorum, bazı arkadaşlar nvidia ve ati ile bile çözünürlük sorunu yaşıyormuş, hamdolsun o derdim yok ama via için bir paketi bile olmayan pardus beni çok yordu, ayrıca dünyanın en hızlı linux türü olan pardus, neden via resmi sitesinde linux driverlar arasında yok, anlamış değilim, o sitede kubuntu driverını çok yakın gördüğüm için indirdim, sanki çok yaklaştım gibi ama emin değilim.. vesa yerine via ya da openchrome yazınca sistem açılmıyo, bu konuda gerçek bi çözümü olan var mı? bu kartı pardus tanıyıp, compiz çalıştırır mı?

selametle...

not: vista aero 3.0 puanla sorunsuz çalışıyo ;')
Kendinizi ifade edin: giriş sayfanızı Live.com ile istediğiniz biçimde tasarlayın.
http://www.live.com/getstarted