[Pardus-kullanicilari] Oki ML3320 - 3

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Şub 2008 Per 23:15:48 EET

 Merhaba,

> Daha önce sorun çıkaran başka bir bilgisayarda deneyip log'unu aldım.
> Yazıcı tanıtımından itibaren yazdırma denemesine kadar olan log
> kısmı.

 Aynı şekilde temiz bir ortamda, cupsd.conf dosyasında LogLevel ayarını
debug yaptıktan sonra çıktı alıp iletebilir misiniz ?

 Diğer mesajınızda "19 usb 1 tane paralel porttan yazıcı ekledim"
demiştiniz, başkabir marka model yazıcı eklendiğinde (paralel port)
çalışıyor mu ? Yoksa okidata dan mı bahsediyorsunuz ?

  Bu arada yolladığınız error_log dosyasında "lp kullanıcısı bilinmiyor"
yazıyor, cupsd.conf dosyası yüklendikten sonra 520 (ve sonra 519)
numaralı satırlarda. Bizim cups dosyamız öntanımlı 77 satır, başka
ilgili bir dosya da bulamadım. Bu 500 küsürluk satırın ne olduğu
hakkında bir fikriniz var mı ? Oki için foomatic-db-ppds paketini
kurduğunuzu söylediniz, bir de onu kaldırıp deneyebilirsiniz (ppd ler
sanırım gerekmiyor bu işlem için).

 Bu yazıcıların takılı olduğu bilgisayarda BIOS da "PnP OS" (plug and
play os) seçeneği açık mı ? Açıksa kapatıp dener misiniz ?