[Pardus-kullanicilari] Grub sonrası boş (siyah) ekran

Metin Ozmener metin at ozmener.net
21 Şub 2008 Per 10:48:34 EET

Merhaba;

Grub menüsünden Pardus'u seçtikten sonra açılış sırasında pardus resmi
ekrana gelmiyor. Onun yerine boş siyah bir ekranla karşılaşıyorum. Tam
login ekranı görünmeden önce görüntü bozluluyor, düzensiz mavi-yeşil
renkli bozuk bir ekran geliyor, ondan sonra da login ekranı. Ama login
ekranının çözünürlüğü de LCD ekranımın desteklediği çözünürlükte değil.
Login olduktan sonra ekran çözünürlüğü normale dönüyor (xorg.conf
dosyasına ekranımın yatay ve dikey frekanslarını elle girmiştim).

grub menüsünde kernel satırındaki video=1024x768-xx at 60 (xx için 16,26 ve
32 denedim) satrını denedim, bir sonuç alamadım. Diğer linux
dağıtımlarında olduğu gibi başlangıç sırasında ayrıntılı bir boot ekranı
Pardus'ta nasıl etkinleştirilir, bilmiyorum (her donanımın algılandığına
dair [TAMAM] yazan satırlardan bahsediyorum). Bu sebeple sorunun nereden
kaynaklandığını da çözemedim.

ATI x700 ekran kartı kullanıyorum.