[Pardus-kullanicilari] Hp 1300 yazýcý

Özgür Tunca ozgur.tunca at yahoo.com.tr
18 Þub 2008 Pzt 14:07:34 EET

Ben iş yerindeki bilgisayarda yönetici modu kullanmadan yaptığım yazıcı ayarında  problem yaşamamıştım. Yönetici modunu kullanmamızı ''Her Yönüyle Pardus'' isimli kitapta öneriyorlar.

huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com> wrote: Sayın Özgür Tunca Arkadaşım
Yazıcı tanıtımında Yönetici Modu ile tanıtma gerçekleştiğinde ilerde birçok problemle karşılaşması doğal olacaktır. Yönetici parolasını girmeden tanıtması daha yerinde olur ki benimde kullandığım yazıcı HP PSC 1300 serisi ve Pardus un ilk sürümünden bu güne kullana geliyorum. Yönetici modunda tanıtmaya yanlış hatırlamıyorsam Onur hocamız bazı durumlarda kullanıcı değişiminde veya yeni program yüklemesi sonunda problem çıkartabileceğine değinmişti.İyi günler

18.02.2008 tarihinde Özgür Tunca <ozgur.tunca at yahoo.com.tr> yazmış: Öncelikle aramıza hoş geldiniz diyeyim.
Şimdi birinci konu pardus kullanacağınız bilgisayarın belli gereksinmeler ihtiyacı vardır. Özellikle eski ve yavaş bilgisayarlarınıza pardus kurmanızı önermiyorum. 4 saatte kurulan bir pardus programı muhtemeldir ki ağır çalışacaktır.

45 dakikada kurulan pardus bile yavaş sayılır. Ama kullanabilirsiniz.
2.sorunuz yazıcı tanımı...Pardus menüsü içindeki tasma (yapılandırma merkezine)  giriniz.  bilgisayarınız ile ilgili ayarlar o bölümde  bulunmaktadır.
 Çevre birimleri içinde yazıcı ayarlarını göreceksiniz. Yazıcıları açtıktan sonra altta yönetici modu butonu bulunmakta orayı açarak yönetici şifrenizi giriniz. Çerçeve kırmızı olacaktır. Bundan sonra yazıcı ekle (yukarıda) bölümüne giriniz. O bölümü açtıktan sonra karşınıza yazıcınızın bilgisayara nasıl bağlandığını soracak. Doğrudan bir bağlantı ise PORT ya  da USB seçiniz. Ağ üzerinde ise mevcut ağı seçiniz. Bu bölümü doğru yapmanız önemli. Eğer yanlış bağlantı seçeneğini seçerseniz bilgisayarınız yazıcıyı görmeyecektir. Doğru bir bağlantı yaptıktan sonra ileri tuşu ile ayarlarınıza devam ediniz. Yazıcı seçimi çıkacak ...Sol tarafta HP yi bulun...Sağ tarafta modelini...1300... bu seçim biraz zaman alacaktır. Sabırlı olun...doğru modeli ya da yakın bir modeli seçeniz. İlerleyin..Herhangi bir kota koymayın ...en sonuna doğru bu bağlantıya bir isim verin ve işlemi bitirin.
 Daha sonra yine tasma > yazıcılar bölümünün üst bölümünde ikinci butonda sanıyorum yazıcı bölümünü tıklayıp isim verdiğiniz yazıcı bağlantınızı aşağıda görün ve bir tık ile yazıcınızı seçerek yine yazıcılar bölümü içindeki (yukarıdaki menü) sanıyorum ikinci ve üçüncü şıklar yönetici ayarları ve kullanıcı ayarları için bu yazıcıyı tanımlı  yazıcı olarak seçiniz. Biraz uzun oldu ama yeni bir kullanıcı olduğunuzu düşünerek böyle yazdım...Takıldığınız yerde tekrar sorunuz lütfen..kolay gelsin

Şıhmüslüm HARTAVİ <shartavi at hotmail.com> wrote:      Merhabalar;
 Gerçekten bu mesajı atıp atmamakta çok kararsız  kaldım; İzmir İli Kemalpaşa İlçe Tarım Müdürlüğünde kendi kullandığım  bilgisayara ve evdeki bilgisayarıma pardusu yüklemeye karar verdim ve 20 gün  kadar önce yükledim. Evdeki bilgisayar yaklaşık olarak 45 dakikada yüklenirken  IBM 8179 marka bilgisayar 3.5-4 saatte yüklendi. Yaklaşık olarak 15 gün  oldu ama bir  türlü ağdaki yazıcıları bilgisayara tanıtamadığım gibi yerel  yazıcım hp 1300 de tanıtamadım ve paylaşıma veremedim. Evdeki bilgisayarı  daireye getirdim oda olmadı artık dalga konusu olunca mecburan çark ederek malum  işletim sistemine geri döndüm. 10 gün kadarda pardus kullanıcı mesajlarını takip  ediyorum! İşletim sisteminin çalışma prensiplerini bilmediğimden; formlarda  yardım konularında ve diğer sitelerde anlatılanları yapmaya çalıştım  beceremedim. bu arada access veri tabanınıda yükleyememiştim çalıştıramamıştım  veri
 tabanı ve yazıcıyı mutlaka çalıştırmam gerek aksi takdirde Resmi kurumlara  yerli işletim sistemimizi kabullendirmek zor görünüyor. Sizden nacizane isteğim  problemlerin çözümünde benim gibileride dikkate alarak cevap ve önerilerde  bulunmanız. Bir yazıcıyı yükleyemdikten sonra komut vererek yada dosyaları  derlemekten bahsediyorsunuzki bu benim için çok uzak  kalmaktadır. Sizlerden  ricam bu sorunu çözümünde katkıda bulunacak arkadaşların bilgi kapasitemi  dikkate alarak mesaj göndermeleri hususunda ricam olacaktır.