[Pardus-kullanicilari] web server + exe uzantılı dosya çalıştırmak

Linux linuxlist at gmail.com
17 Şub 2008 Paz 13:23:29 EET

2008/2/17 Güven <shibby1903 at gmail.com>:

> arkadaşlar merhaba
> pardus 2007.3 yüklü. apache php mysql programlarını yüklemek istiyorum.
> gerçi xp de bunları yüklüyorduk php uzantılı doyaları çalıştırabilmek için.
> pardusta durum ndir bilmiyorum.

Paket Yöneticisi içinden apache php ve mysql'i aratıp bularak kolayca
yükleyebilirsiniz.

> bir de xp deki programları çalıştırmak istiyorum. örneğin winamp
> dreamweaver photosop falan filan.

Çok komplike programlar için garantisi yok ancak wine bu konuda size
yardımcı olacaktır. Yüklü değilse yine Paket Yöneticisi'ni
kullanabilirsiniz.

> son olarak :) xp deki gibi windows resim ve faks görüntüleyicisi varmı
> pardusta. bir resim klasörü açıyorum. içindeki resimleri oklarla
> değiştiremiyorum. bir sonraki resme geçmek içn resmi kapatıp tkrar açmam
> gerekiyor.

gwenview gayet başarılı. Resme sağ tıklayıp açabilirsiniz. Ok tuşlarını
bilmem ama boşluk / backspace tuşlarına alışmışım ben....