[Pardus-kullanicilari] Ekran kartı problemleri vs.

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
16 Şub 2008 Cmt 10:31:30 EET

Sayın Mahir bey
Sizin yaşadığınız türden bir sorun yaşamadım. Ati ekran kartları herkezin
bildiği gibi en problemli ekran kartlarının en başında Padişahı sayılır. Çok
yakın bir geçmişe kadar kaynak kodlarını açmadığı gibi linux desteğide
sunmamış gönüllüler tarafından oluşturulan yazılımlar ile ati kartlarına
çalıştırılabilirlik kazandırılmaya çalışılmıştı. Misal olarak (Birazda
elektronik donanımlı bir aracın düz kontakla yürtülmesi  ve haliyle motor
dışında çalışan diğer donatıların topallaması netice vermemesi gibi) eğer o
aracın kod şifreli kendi kontak anahtarı ile çalıştırırsanız, motorun
çalıştığı gibi yol bilgisayarınız devrede kaç km gitmişsiniz,ortalama ne
kadar sarfiyatınız var deponuz kaç km daha götürebilir v.s bilgiler artıkı
elinizin altında. Amatör kullanıcı olarak intel,via ve nvidia ekran
kartlarında sorun yaşıyanına tanık olmadım (İntel ekran kartlarının en son
çıkanı ilk günlerde problem yaşatır gibi olduysada firma hemen linux
desteğini piyasaya sürdü) .İyi günler

16.02.2008 tarihinde "Mahir B. Aşut" <mahir.asut at ttmail.com> yazmış: