[Pardus-kullanicilari] nvidia driverlarını konsoldan kaldırmak

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Şub 2008 Çar 14:33:42 EET

> yeni bir bilgisayar aldım. fakat sabitdiskleri değiştirmedim ve eski
> kullandığım pardusu kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum yeniden
> kurmadan. eski sistemimde nvidia fx5200 ekran kartı vardı ve düzgün
> çalışıyordu. yenisinde ise nvidia 6100 onboard.
> listede herikiside aynı driveri kullanabilir deniyorken sistem direk
> olarak açılmadı.

 Nereye kadar açılmadı ? Sorun ekran kartından olabilir ama mesela
disklerinizi eski bilgisayarınızdaki bağlantı noktalarına takmadıysanız
diski bulunamamış da olabilir. Burayı biraz daha detaylı açıklarsanız
(hangi aşamalara geliyor, ne oluyor) size ona göre bir çözüm önerisi
iletelim.

> fakat çalışan cd den açtığımda çalıştı ve bu mailide
> çalışan sididen yazıyorum.
> pardusu kurulum ekranında kontrol-alt-f1 ile konsola geçip nvidia
> sürücülerini pisiden kaldırmayı denedim fakat system.base ulaşılamadı
> ve paketler kaldırılamadı gibi bi hata verdi.

 Bu hata mesajını aldığınıza göre, kurulum ekranından kastınız
kurulan/çalışan CD ile açılış yapmışsınız ve denemenizi orada
yapmışsınız gibi geliyor bana, doğru mu ? CD içerisinde çalıştırdığınız
komutlar çalışan sistemi etkileyen komutlar değildir, bunun için başka
yöntemler kullanmak gerekiyor.

 Dediğim gibi, sorununuzu daha detaylı iletirseniz, adım adım şunu
geçebildim ama şurada şu mesaj geldi şeklinde, size asıl soruna yönelik
bir öneri getirelim.