[Pardus-kullanicilari] 2008 versiyonu ile birlikte...

LEVENT TERLEMEZ lterlemez at anadolu.edu.tr
12 Şub 2008 Sal 00:25:35 EET

Kurulan CD, Çalışan CD'in yanına birde Flash Disk (uygulamaların kurulup kaldırılabildiği) versiyonu eklenemez mi? Artık, neredeyse, disketleri hatta ve hatta CD ve DVD'leri bile tahtından edecek kadar günlük hayatımıza giren, hacimleri gün geçtikçe artan, hızları da yeteri kadar artan - en azından CD ve DVD'den daha hızlı ve salt okunur değil - (pahalı olsa da 8GiB'lik versiyonları bile var, hatta taşınabilir diskleri de eklersek, ki fiyatları da elbet düşecek) ve en önemlisi her yeni versiyon çıktığında eski versiyonların yazıldığı CD ve DVD'lerle çöplüğüne dönen masalar, odalar hatta evlerden kurtulmuş olmaz mıyız? Farkındayım biraz fazla hazır piş ağzıma düş oluyor ama, en azından çevremizi biraz daha korumuş olur hemde milli servetimizi bir veya iki kez kullanacağımız şeylere daha az harcamış oluruz. PARDUS'un çıkış amaçlarından biride bu değil mi zaten...? (Ben denedim ama pardusman izin vermedi ve baş edebilecek kadarda tecrübe kazanamadım henüz.)

Hatta Kurulan CD'in Flash Diskten kurulabilen versiyonu bile o kadar faydalı olurdu ki. Örnekte vermek istiyorum. Benim şu anda, Pardus 1.0 itibaren dergilerinde verdikleriyle birlikte en az 10 tane Pardus diski var. İhtiyacı olan bir başkasına veriyorsun, iki başkasına veriyorsun, üç... :(

Son bir dileğimde; contrib deposu değil ama, Pardus (benim tabirimle) sistem deposunun bir (biliyorum yeri geliyor çok sık güncellemeler oluyor ama en azından altı veya 12 ayda bir felan güncellenecek bir şekilde)  bir imaj şeklinde yayınlanamaz mı? Sonuçta zaman aralığında ihtiyaç duyulduğunda yine İnternet'ten güncellenebilir ama her zaman İnternet bağlantısı sıkıntı olabiliyor. Bir seferde indirip en azından senkronize edilerek, zaten kıt olan bağlantı aralığını iyice sıkıştırmamış da olmaz mıyız.

(Kusura bakmayın başınızı ağrıttım ama...)

Saygılarımla,
Levent TERLEMEZ.