[Pardus-kullanicilari] Veri aktarımı hakkında soru.

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
11 Şub 2008 Pzt 16:48:47 EET

Mon, 11 Feb 2008 16:16:45 +0200, "Melih" <melih at antenna-tr.org> :

> İlk sorum windowsta filemaker adında bir program kullanıyoruz. Bu
> programı parduste emulatör ile kurdum fakat data dosyalarını parduse
> taşıdım fakat Türkçe karakterleri tanımadı daha sonra ben turçke bir
> font kurdum ama teker teker elimle çevirmek zorunda kalıyorum ve
> dosyalar çok fazla bunu yapabilmemin kolay bir yolu varmı? Veya
> filemaker gibi pardusun kendi bir programı varmı bu arada programın
> windowsta formatı *.fp5 olarak gözüküyor.
Oncelikle Filemaker'in Linux surumu icin uretici firmaya basvurmanizda
fayda var, sunucusunun Linux surumu oldugunu hatirliyorum. Istemci icin
de kendileri ile gorusebilirsiniz.

Dosyalarda yasadiginiz Turkce karakter problemi eger dosya isimlerinde
yasaniyorsa, Pardus'un (ve tum yeni sistemlerin) UTF8 kodlamasi
kullanmasindan kaynaklaniyor olabilir. Eski dosyalariniz ISO-8859-9
kodlamasinda ayarli olabilir. Dosya isimlerini topluca donusturme
yontemleri icin surada guzel bir kaynak var :

http://hektor.umcs.lublin.pl/~mikosmul/computing/articles/linux-unicode.html

> Windows tabanlı çalışan adresbook adında bir program var o da aynı
> sorunu yaptı fakat onu fontu yükledikten sonra Türkçeye çevirebildim.
Windows programlarini Linux'ta aynen calistirmaya calismak yerine,
verilerinizi benzer Linux programlarina aktarmaya calismaniz daha
verimli bir yontem olabilir.

> Bir ikinci soru Outlook taki bilgilerimi nasıl parduse taşıyabilirim?
http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux/2006-August/007451.html

                   Doruk