[Pardus-kullanicilari] BİLGİ ALMAK �ST�YORUM

OZGUR TASKOYLU ozgurdeutf at gmail.com
7 Şub 2008 Per 12:21:13 EET

06.02.2008 tarihinde Özgür Tunca <ozgur.tunca at yahoo.com.tr> yazmış:

> www.pardus.org.tr
>
> *Doğukan ÇELİK <dou_kan_92 at hotmail.com>* wrote:Merhaba,
>
> bilgisayarıma pardus işletim sistemini kurmak istiyorum. Sitenizden biras
> bilgi edindim ama yinede aklıma takılan bir kaç nokta var ;
> 1.`si pardus için ne kadar lisans ücreti ödememiz gerekiyor veya nereden
> satın alabiliris..
> 2.`si windows ortamında çalıştırdığımız bazı .exe dosyalarını pardusta
> çalıştırabilirmiyiz.

> [...]

1.Pardus açık kaynak kodlu özgür bir yazılım  herhangi bir linans ücreti
ödemeniz gerekmiyor.http://www.pardus.org.tr/ adresinden ürünler sekmesi
altından Pardus 2007.3 Lynx lynx  kurulan sürümünün iso dosyasını indirerek
cd ye yazdırdıktan sonra bilgisayarınızı cd den başlatarak
yükleyebilirsiniz.İsterseniz denemek amacıyla sadece çalışan cd sürümünü
kullanarak bilgisayarınıza yüklemeden işletim sistemini görebilirsiniz.(
not: Çalışan CD ram üzerinden işlem göreceği için hardiske kuruluma gerek
yoktur böylece hem denemiş olursunuz hem de donımsal uymsuzluk olup
olmadığını görebilirsiniz.)

2.evet wine adlı programı depo dan indirerek exe dosyalarını Pardus altında
çalıştırabilirsiniz.

--
DR. OZGUR TASKOYLU