[Pardus-kullanicilari] ipp server ile Xerox 3117

Linux linuxlist at gmail.com
2 Şub 2008 Cmt 21:17:24 EET

2008/2/2 Gökhan Yurdusev <gyurdusev at gmail.com>:

> Tekrar merhaba,
>
> Artık herşeyim mükemmel gidiyor ya, fantezilere başladım :)
>
> Evimdeki ADSL modem aynı zamanda bir IPP print server. Windows da ev
> içindeki ağda tüm bilgisayarlarla rahatça paylaştırmıştım ama gel gelelim
> Pardus da yazıcı ekle mönüsünde yazıvı sınnıfı IPP ağ yazıcısı(IPP/HTTP) yi
> işaretleyip, sonraki sayfada adresi doğru girip, sürücü yükleme safhasında
> da Samsung ML-1610 u seçmeme rağmen yazıcı hiçbir şekilde tepki vermiyor.
>
> Acaba;
>
> -- İlk önce USB den local kurup mu denesem?
> [...]

tail -f /var/log/cups/*

Bu komut size arkada ne olup bittigi hakkinda biraz daha ipucu verir.
Boylece yazicinin neden tepki vermedigini gorebilirsiniz. ADSL modemin
icinde log ile ilgili bir ayar varsa orayi da karistirmaniz faydali
olabilir.

Orada gorduklerinizden hosunuza gitmeyenler varsa onlari buraya
yapistirirsaniz bir ipucu yakalayabiliriz.