[Pardus-kullanicilari] WD 1,5TB Harici SD Tanitma

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
31 Ara 2008 Çar 16:30:42 EET

Merhaba,

2008/12/31 Botan Gunoz <pardus.mbg at gmail.com>

> merhabalar
> 1. WD My Book 1,5TB USB/FireWire harici bir sabitdisk'in Pardus'ta ('raid
> 0' olarak) tumu gorunmez mi?

Ne dediginizi anlamadim. RAID yapabilmeniz icin en az 2 disk gerekir, WD My
Book serisi kutularda 2 disk mi var? Bu kutunun tanimini iceren bir link
verebilir misiniz? En azindan RAID'i yalanci raid mi yoksa gercekten bir
raid kontrolcusu var mi anlariz.

> su an,
> "findos": raid 0 bicimlendirmesi altinda: WD My Book 1,36 TB (1397.27 GB)
> kapasite NTFS bicimi altinda goruyor... pardus gormuyor!
>

> pardus : raid 1 bicimlendirmesi altinda: WD My Book 698.5 GB olarak NTFS
> bicimi altinda goruyor! ama ben pardus ile tumunu birden kullanmak
> istiyorum...

Belki de bu Windows'larda olan "suruculer" ile yapilan yalanci raid'dir.
Bunun yerine Linux'un kendi soft-raid'ini yapmaniz daha mantikli performans
acisindan.

> 2. Hem masaustu bilgisayarimin, hem de WD'nin 'Firewire - A'
> giris/cikislari var gorunuyor; eger birbirlerine tanitilabiliniyorlar ise baglantiyi
> 'Firewire - A' ara kablosu ile yapabiliyor muyum?

Yapabilmeniz lazim.

--
Emre