[Pardus-kullanicilari] PHP gd kütüphanesi + font dizini

Değer Muharrem PardusTestcisi at f2s.com
30 Ara 2008 Sal 23:53:14 EET

On Tuesday 30 December 2008 18:57:50 Enes Genç wrote:
> Teşekkür ediyorum. Bu kod çalıştı. Zaten font ile ilgili bir problem
> olduğunu tespit etmiştim. Fontu nereden çağıracağımı bilmiyordum. Fontu
>
> /usr/share/fonts/ dizinine atıp oradan çağırmak işe yarayabilir.

Hiç önemli değil. İşe yaradığına sevindim!

Fontu söylediğiniz dizine attığınız zaman Yunus Emre Yılmaz'ın yazdığı gibi,
betik Pardus bağımlı olabilir ve bahsettiği gibi kullanacağınız fontu, betiği
çalıştırdığınız dizine atarsanız betik daha taşınabilir olabilir. Ben sadece
PHP sistesinden çalışan bir örnek yollamıştım, taşınabilirlik o an gözönümde
değildi.

Diğer taraftan, lisanslı bir fontu herkesin İnternet üzerinden ulaşabileceği
bir dizine koymak, istenmeden, o fontun serbestce indirilip, kullanılmasına
izin veriliyor izlenimi yaratılabilir. Belki hiç değişiklik yapılmadan
dağıtımına izin vardır, belki yoktur. Bir bakmakta yarar var bence.

Hoşcakalın,
Değer