[Pardus-kullanicilari] Açılışta ekran parlaklığının düşmesi

selim ok selimok at gmail.com
30 Ara 2008 Sal 19:08:03 EET

30.12.2008 tarihinde Serhan Cosar <serhancosar at su.sabanciuniv.edu> yazmış:

> Merhaba,
>
> Emre Bey'in dediği gibi BIOS'u kurcaladım ama parlaklık konusuyla ilgili
> bir şey bulamadım. Güncellemeyi deneyeceğim.
>
> Dizüstü bilgisayarım Toshiba Satellite L40-139
>
> Açılıştaki mesajlara baktım. Ekran kararması şu aşamada oluyor:
>
> ..
> * Udev servisi başlatılıyor
> * /dev içeriği dolduruluyor
> (Ekran parlaklığı düştü)
> * /dev/pts dizini bağlanıyor
> ..

Tahmin ettigim gibi :)

Bir sürü bağlanma vs. mesajından sonra "INIT: 3" yazılı bir mesaj var ve
> sonra Udev ile ilgili bir mesaj var. Mesajların çıktığı yer şöyle:

> * DBus başlatılıyor...
> INIT: 3
> * Daha önce başarısız olan udev olayları tekrar tetikleniyor.

Bu mesaj normal diye biliyorum.

serhancosar-pardus serhancosar # lsmod | grep -i acpi
> pata_acpi              11136  0
> libata                150240  3 ata_piix,pata_acpi,ata_generic

Hmm burda bekledigim sey cikmamis :D acpi_video modülü yuklenmis mi diye
merak etmistim.

Dediğiniz gibi udev kısmında bir hata olabilir. Ne yapabilirim bu konuda?

Hata kaydi olusturup paketler bileseninde udev paketine atayabilirsiniz.
Normalde olmamasi gereken bir durum gibi duruyor.

Iyi calismalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/