[Pardus-kullanicilari] Grub error 22

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
30 Ara 2008 Sal 18:04:38 EET

30 Aralık 2008 Salı 16:31 tarihinde seval unver <svlunver at gmail.com> yazdı:

> Selam,
> Bilgisayarım açılmıyor bile. Nasıl testdisk kurabilirim. Çalışan CD ile
> bilgisayarımı yarısına kadar açtım. Yani kendi hesabıma giremiyorum.
> Simsiyah konsolda kalıyor.
> pardus~#
> yazıyor. Şimdi dosyalarıma ulaşmak için hangi komutları girmem lazım. Ctrl
> alt f7 yapınca da simsiyah ekranda kalıyor, hiçbirşey olmuyor.

sisteme kurulum yapmayacaksınız. sistemin dışında çalışacak, zaten bağlı
olan sistemde disk bölümlerini
değiştirdiğiniz için bu durum olmuş.
çalışan cd'de testdisk zaten kurulu, kendiniz düzgün çalışan bir cd
oluşturamadıysanız arkadaşlarınızdan
alın derim. ama sizin sorununuz grub kurtarmak kesinlikle değil. verdiğim
günlük girdisinde de genel bir şekilde
anlatılmaya çalışılmış ama diğer dağıtımlar için olan kısımları es geçin en
kolayı pardus ile olanı.

- kısaca çalışan cd ile sistemi boot edin,
- bir konsole açın, root olun, root parolası *pardus*
- testdisk /list komutunu çalıştırın
- testdisk device komutunu çalıştırın, device için yazacağınız bir önceki
listede önünüze gelecek.

hepsi bu...

not: çalışan cd başlamıyorsa kdebase servisini tekrar başlatın Uğur yazmış
bu thread'de...