[Pardus-kullanicilari] Grub error 22

Deniz Koçak lenduha at gmail.com
28 Ara 2008 Paz 00:13:45 EET

2008/12/27 seval unver <svlunver at gmail.com>:
> Tekrar merhaba,
>
> Bu listede bir durgunluk var. Sanırım artık listeleri takip eden pek insan
> kalmadı:( Ben özgürlükiçin'den grup error 22 ile ilgili yardım sayfası
> buldum okudum. Grubu tekrar kurmam gerekiyormuş. Fakat şundan emin değilim,
> şimdi dosyalarım tamamen silindi mi? Grubu tekrar kurarsam ve dosyalarım
> silinirse:(

Bu hata ile ben de karşılaşmıştım ubuntuda fakat anakartın bir
ayarından kaynaklanan bir sorundu. Yanlış hatırlamıyorsam bu hata
grub'ın ben sistemi açacağım root kısmını göremedim, kullanamadım
manasında bir şey (bendeki sorun yanlış bir disk alanını root olarak
alması ve boot etmeye çalışması idi). Grub'ı tekrar kurmanız bir sorun
yaratmaz verileriniz diskinizde duruyor muhtemelen ama grub bunu, bu
alanı kullanamıyor gerektiği gibi. LiveCD'ler doğru bir şekilde boot
edebiliyor bu tür durumlarda, bu da en azından sistemi açmak açısından
bir alternatif.

> Evet, başka çarem yok gibi görünüyor. Şimdi grubu tekrar kurmaya
> çalışacağım. 5dakika daha başka bir fikir varsa bekleyeceğim, yoksa deneyip
> sonucu burdan yazarım. En azından google'dan "grub error 22" diye arayanlar
> daha çok seçenek bulsun. Uğraşmasın benim gibi:P

Bu hatanın çok net bir çözümü ne yazık ki bende de yok. Yalnız
elinizdeki grub'ı kullanarak find komutu ile boot dizinini arayabilir
ve hangi disk bölümünün altında göründüğünü kontrol edebilirsiniz.
Belki ufak bir ayarla sorun çözülebilir. Grub açısından disk
bölümünüzü görememe gibi bir sorun aklıma geliyor.