[Pardus-kullanicilari] RAM ile askıya alma sorunları

Serhan Cosar serhancosar at su.sabanciuniv.edu
26 Ara 2008 Cum 21:40:02 EET

Merhabalar,

RAM ile askıya alma konusunda bir kaç sorum var:

1) Pardus Menüsünde Çıkış yaptığımızda (yanlış hatırlamıyorsam) 2007
sürümünde Askıya al seçeneği çıkıyordu (KDE stili menüde). 2008 ile
birlikte bu seçenek sadece "Kick off" menü stilinde var. KDE stili menü
de yok. KDE stili menüye de bu seçeneği ekleme ihtimali var mıdır?

2) Kpowersave'den dizüstünün kapağı kapanınca RAM kullanarak askıya
almayı seçtim.  Yalnız bu seçenek düzgün çalışmıyor. Bilgisayar ilk
açıldığında ilk seferde düzgün bir şekilde askıya alıyor, fakat ilk
seferden sonra diğer kapağı kapatışlarımda hiç bir şey yapmıyor.
Windows'da hiç bir sorun olmadan askıya alıyor.

Enteresan bir not: Büyük eksiklik değil ama windows daha hızlı askıya
alıyor. Pardus'ta biraz bekleme oluyor (3-4 saniye). Tabi o kadarcık
bekleme sorun değil ama orada bu kadar hızlı olan burada neden yavaş
merak ettim.

3) Askıya alınmış sistemi geri döndürdüğümde şifre girme penceresi çok
silik bir siluet olarak gözüküyordu. ctrl+alt+F1 ve tekrar ctrl+alt+F7
yapıp geri geldiğimde düzeliyordu. Bunu internet'te arattım. Bir forumda
root olup "s2ram --force --vbe_post" komutunu girdiğimde bu sorunun
olmayacağı yazıyordu. Bu gerçekten sorunu hallediyor. Ama ben genel ram
kullanarak askıya al dediğimde hep bu komutu çalıştırmasını istiyorum.
Bunu yapabilir miyim?

Teşekkürler