[Pardus-kullanicilari] resolv.default.conf

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
26 Ara 2008 Cum 12:29:52 EET

Merhaba,

/etc/resolv.default.conf 'ta şöyle diyor:

# Bu dosya COMAR tarafından otomatik olarak üretilir.
# Öntamımlı DNS ayalarını değiştirmek için Network-Manager kullanın ya da
# "resolve.default.conf" dosyasını düzenleyin.

Buna rağmen benim resolv.default.conf'a yazdığım DNS bilgilerini ne
kablolu ne de kablosuz ağıma bağlandığımda kabul etmiyor. En son
bıraktığımı da silerek kendince birkaç DNS giriyor. Üstelik tüm ağ
profillerimde DNS için öntanımlı seçili. Zaten o yüzden DHCP'nin verdiği
DNS'leri resolv.conf'a girmiyor.

Yukarıdaki açıklamada yazım hatası olmayabileceğini düşünerek
resolv.default.conf'u resolve.default.conf olarak kopyalayarak ağ
bağlantımı kesip-tekrar verdim, ama durum aynı.

Kısaca DNS bilgilerimi ellememesini, en azından search satırına
dokunmamasını veya default'tan alsın istiyorum. Var mı bir çözümü? :)

--
Alper Oguz
alper2 at oguz.biz