[Pardus-kullanicilari] Ödev Konusu Arıyorum

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 20:41:26 EET

halil ibrahim wrote On 24-12-2008 19:49:

> Ben örnek olarak depolarda bulunmayan birkaç ufak programın Pisi
> paketi oalrak geliştirilmesini isteyebilirim diye düşündüm. Tabi bunu
> sadece birkaç tanesine verebilirim. Bu konuda paketlenmesi kolay
> olacak program veya programlar önerebilirmisiniz?
Bu kadar *öğretici* ve *kaliteli* ödevi ben kendi üniversitemde bulamam.
paketler.pardus.org.tr adresinden diğer paketlerin nasıl yapıldığına
bakarak bence kolayca paketleyebilirler. Benim playground'umda xpad var,
neredeyse hiç ilgilenemedim. Silmeyi bile düşünüyorum açıkçası,
paketlemesi oldukça basit. Diğer taraftan, uluzilla'mızda paket
isteği[1] şeklinde arama yaparsanız, onlarca paketlenmesi istenen
programla karşılaşabilirsiniz.

> Ödev konuları genel olarak ders müfredatına uygun olması ve lise
> öğrencilerinin kapasitelerini zorlamaması gerekecek. (İngilizce
> bilgileri nerdeyse sıfır) Müfredatımızı ve ders konularını
> (modüllerimizi) http://www.megepbilisim.com/moduller/mo ... asp?id=187
> bu sitedeki Açık Kaynak İşletim Sistemleri kısmından indirip
> inceleyebilirsiniz.
Açıkçası sürekli sürekli paket işleriyle uğraştığım için öğrencilerin
kapasitelerini ne kadar zorlayabileceklerini bilemiyorum. Ama onları
paketlerin nasıl yapılacağı üzerine açıklayıcı ve Türkçe belgeler
sunarsanız, özellikle "Şu hatayla karşılaşırsanız çözümü muhtemelen
şöyledir" gibisinden müthiş bir belge hazırlayabilirseniz, -ki bu bizim
pardus wiki'mizde[2] var; ama bence yetersiz- bir şekilde onların paket
yapma işini kolaylaştırabilirsiniz. Diğer taraftan öğrenciler paket
yapmanın yanı sıra, arşivlerin sağlamlığı, paketlerin depoya giriş
süreci, review işlemlerinin nasıl gerçekleştiği, yamaların nasıl
hazırlandığı veya python ve xml dillerinin nerelerde kullanılabildiği;
her şeyden önce ve daha da önemlisi, açık kaynak kod ve özgür yazılım
sürecinin nasıl işlediği hakkında bilgi edinmiş olacaklar.

> Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Ama dediğim gibi, paket yapmak aslında kolay; fakat önlerine yeterli ve
akıllarında soru işareti bırakmayacak kadar sağlam kaynaklar
sunmazsanız, bir üniversite öğrencisine bile çok zor gelebilir. Bunun
yerine, öğrencilerinize www.ozgurlukicin.com sitesi için depoda yer alan
programların incelemesini yapmalarını ve makale yazmanızı
isteyebilirsiniz. Makalede programların nasıl kurulacağı, hangi
sorunlarla karşılaşıldığında çözümlerin neler olabileceği anlatılması
istenebilir. Diğer taraftan öğrencilere özgür yazılım projelerinde nasıl
gönüllü olunabileceğini araştırıp, öğrencilerinizden bunları yapmalarını
isteyebilirsiniz. Örneğin Pardus'ta bugzillamızda[1] yer almayan bir
hatayı bulup, onların hata kaydı girmelerini isteyebilirsiniz vesaire..

[1]: http://hata.pardus.org.tr
[2]: http://tr.pardus-wiki.org